Az elektromos autók akkumulátora

Az elektromos autók akkumulátora

Tudjon meg többet az elektromos autók akkumulátora témakörben. Bemutatjuk a Honda e akkumulátorát.

Honda e modell
Honda e modell

Akkumulátor technológia

Sokan talán a közlekedés nagyszerű jövőjéből közénk látogató guruló laborként tekintenek a modern elektromos autókra, amelyek minden centiméterén valamilyen újszerű technológia kápráztatja el a vezetőt. Ugyanakkor az elektromos autók több szempontból rendkívül egyszerűek: az akkumulátoros technológiájuk például kevésbé bonyolult, mint a benzines vagy a dízelmotoros társaiké.

Honda e akkumulátor elhelyezkedése
A Honda e akkumulátorának elhelyezkedése

Mekkora egy elektromos auó akkumulátora?

A különböző kivitelű elektromos autókhoz más-más méretű akkumulátor jár. Az akkumulátor gyakran a padlólemezek alá kerül, és elfoglalja az ülések alatti teljes területet. Egyes akkumulátorok téglalap alakúak, mások felülről nézve inkább egy „T” betűre hasonlítanak. És minél nagyobbak, annál nehezebbek.

Az új Honda e akkumulátora az autó padlólemezének középső része alatt helyezkedik el, az általa meghajtott elektromotor pedig a csomagtér alatt kapott helyet.

A Honda e modell meghajtása
A Honda e modell meghajtása

EV meghajtás

Hogyan működik az elektromos autók akkumulátora?

A modern elektromos autókba általában lítiumion-akkumulátor kerül. Az akkumulátorcellában a pozitív töltésű lítium-ionokat folyékony elektrolit juttatja el az anódtól a leválasztón át a katódig. Az ionok mozgása során elektromos áram keletkezik. Az autó ezzel az elektromos árammal táplálja a kettő vagy akár mind a négy kerék meghajtására szolgáló motort vagy motorokat.

Szupergyors töltés
Szupergyors töltés

Akkumulátor töltés

Az akkumulátor karbantartása

Az elektromos autókban rejlő legnagyobb potenciál az, hogy bármikor és bárhol tölthetők, ahol leparkol velük. Így a vezetőnek nem kell kitérőt tennie csak azért, hogy felkeressen egy töltőállomást. Ehhez a normál hálózat szolgáltatja az áramot. Ez azt jelenti, hogy a művelet fenntarthatósági mutatója az energiaszolgáltatótól függően változhat. Az akkumulátor otthoni töltésére az úgynevezett fali egység lehet a legalkalmasabb megoldás. A fali egység általában 6,6 kW teljesítmény leadására képes, azaz a Honda e 35,5 kWh-s akkumulátorát 4,1 óra alatt képes az alacsony töltöttségre figyelmeztető jelzés megjelenésétől 100%-ra feltölteni A nyilvános helyeken elérhető 50 kW-s villámtöltők ezzel szemben akár 31 perc* alatt is képesek 80%-ra tölteni a Honda e akkumulátorát.

*A töltési időt az alacsony töltöttségre vonatkozó figyelmeztetéstől számítjuk.

A Honda e modell akkumulátora
A Honda e modell akkumulátora

A Honda e akkumulátora

A teljesen új tervezés eredményeként létrejött Honda e az első Honda, amelyet a Honda saját, kifejezetten elektromos járművekhez kidolgozott platformjának alapjain alkottunk meg. E stílusos elektromos autót egy vízhűtéses, 35,5 kWh-s lítiumion-akkumulátor hajtja, amelyet egy Type 2-es váltakozó-áramú kapcsolattal vagy CCS2 egyenáramú villámtöltővel lehet tölteni.

A Honda e egy töltéssel akár 220 km-t is képes megtenni, a villámtöltési funkcióval pedig az akkumulátor mindössze 31 perc alatt feltölthető 80%-ra. Szerettük volna, hogy a Honda e minél dinamikusabb vezetési élményt nyújtson, ezért az akkumulátor az alváz alsó részére került, így ez a kompakt autó tökéletes 50:50-es arányú súlyeloszlást és előnyös tömegközéppontot kapott.