A tisztán elektromos Honda e:Ny1 egy dinamikus, stílusos, rendkívül praktikus, kompakt szabadidő-autó.
A Honda új, B-szegmenshez tartozó SUV-ja a lendületes formajegyeket és a kivételes kényelmet ötvözi a márka járműveire jellemző menetdinamikával és az elektromos autók előnyeivel.
A nagy teljesítményű, elsőkerék-meghajtású hajtott e:N Architecture F platformhoz nagy kapacitású, villámtöltésre is alkalmas akkumulátorcsomagot társítottak a Honda mérnökei.
Az e:Ny1 új emblémákkal és betűtípusokkal mutatkozik be – az új stílus a márka jövőbeni európai elektromos autóin is visszaköszön majd.
Az új Honda e:Ny1 a márka második tisztán elektromos üzemű járműve az európai piacon. Új stílust képviselő karosszériája kivételesen kényelmes belteret és fejlett műszaki megoldásokat takar, így tökéletes családi autó, ami a legmodernebb felhasználói elvárásoknak is messzemenőkig megfelel. Az e:Ny1 tervezésénél új értékekkel, új élményekkel szerették volna megajándékozni a jelen és a jövő autósait a Honda mérnökei.
Természetesen ezúttal is a márka emberközpontú fejlesztési filozófiája érvényesült, így dinamikus, kifinomult és elképesztően sokoldalú jármű született. Mindemellett a tervezők igyekeztek maximálisan kiaknázni az elektromos hajtásláncban rejlő előnyöket.
Az e:Ny1 alapját a Honda által fejlesztett, fronthajtású e:N Architecture F platform adja, amit világszerte alkalmaz majd a márka B-szegmensbeli modelljeinél. A vállalat legújabb akkumulátorvezérlő rendszere 412 km-es WLTP szabvány szerint mért hatótávolsággal büszkélkedhet és kb. 45 perc alatt tölthető 10%-ról 80%-ra. A kompakt építésmód lehetővé tette a részegységek kifejezetten optimális elhelyezését – szinte minden elfért az első tengely körül.
Már a különleges, lendületes stílus is elárulja, hogy az e:Ny1 egy modern, kifinomult, akkumulátoros elektromos jármű. Letisztult, mégis kifejező fényszórói merésszé teszik az orr-részt, melynek különlegessége az intelligens, forgó hűtőrácspanel, ami a töltő csatlakozóaljzatát rejti. Az integrált hátsó lámpákat LED fénycsík köti össze, a fényezések választékában pedig csupa egyedi, figyelemfelkeltő tónus szerepel, közöttük az új Aqua Topaz árnyalattal.
Hogy még inkább kitűnjön a Honda kínálatából, az e:Ny1 teljesen új, elektromos autós stílusban lép színre. Elöl H-betűt mintázó, fehér embléma utal a Honda elektrifikációs törekvéseire, hátra pedig új betűtípussal szedett Honda-felirat kerül.
Az elektromos hajtáslánc részegységeinek intelligens elhelyezése és a padló alá beépített akkumulátorcsomag tágas, kényelmes utastér kialakítását tette lehetővé. A kiváló minőségű alapanyagoknak és a igényesen kialakított üléseknek hála egészen különleges hangulatot áraszt az utastér. Ehhez a digitális műszeregység és a nagy központi érintőképernyő is nagyban hozzájárul, ugyanakkor elősegíti, hogy a bent ülők folyamatosan kapcsolatot tarthassanak a külvilággal.
Az e:Ny1 a legújabb jármű, ami megkapta az ultramodern menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló Honda SENSING csomagot. Ez minden irányból védelmet nyújt az utasoknak, és csökkenti a vezető terhelését az utazások során.
– A Honda folyamatosan bővíti elektromos üzemmódra is képes, valamint tisztán elektromos járműveink választékát. Az elmúlt időszakban új e:HEV hibrid modelleket mutattunk be, most pedig itt az e:Ny1 – mondta el Tom Gardner, a Honda Motor Europe Ltd. alelnöke. – Ezt, a kifejezetten az európai felhasználókra szabott, elektromos üzemű, kompakt szabadidő-autót az emberközpontú tervezési filozófia és a Honda teljesítmény iránti szenvedélye hívta életre, így praktikus, könnyen használható, kényelmes és rendkívül közvetlen. Pont olyan vezetési élményt nyújt, amilyet egy akkumulátoros elektromos járműtől elvár az ember – fejtette ki álláspontját.
- Merész, kifinomult formavilága nem más, mint egy vadonatúj elektromos Honda arculat
- Új, kifejező fényszórók és teljesen integrált, egyedi hátsó lámpák
- Rövid túlnyúlások, nagy kerekek és széles nyomtáv – garantált a magabiztos kiállás
- Új emblémával és betűtípussal frissíti az elektromos Hondák arculatát a márka
Merész, intelligens és elegáns megjelenésével az e:Ny1 messze kitűnik a Honda választékából, egyértelműen jelezve, hogy tisztán elektromos hajtásláncra épül. A rövid első-hátsó túlnyúlásnak, a nagy kerekeknek és a széles nyomtávnak hála erős, magabiztos kiállás jellemzi, erre játszik rá a kifejező fényszórópár és a letisztult hűtőrács is.
A lendületes vonalvezetés a teljes autót formáját meghatározza, és igen látványos a fényszórókat összekötő, motorháztető alatt végigszaladó LED-sor is, ami töltés közben különféle színekkel, illetve fényjátékkal tájékoztatja a tulajdonost a töltés állapotáról. Nem mellesleg olyan, mintha az első légterelő lebegne a – radiátort álló helyzetben elrejtő – orr-rész mögött. Hogy még feltűnőbb legyen a modell, az alsó hűtőrács fényes, fekete bevonatot kap.
A Honda e:Ny1 töltése igazán egyszerű, a csatlakozóaljzatot ugyanis az orr-rész közepére helyezték, így mindkét oldalról könnyedén elérhető.
A letisztult, zavaró részletektől mentes felületek és a jellegzetes vonalak igen karakteressé teszik az e:Ny1-et. Sziluettje a HR-V-éhez hasonló, azaz meglehetősen dinamikus és kupészerű. A letisztultsághoz és a lendületes összhatáshoz a rejtett első-hátsó kilincsek is nagyban hozzájárulnak.
A jellegzetes hátsó lámpatestek az irányjelzőt, a féklámpát és a tolatólámpát is magukban foglalják, s mivel vízszintes fényhíd kapcsolja össze őket, még szélesebbnek és magabiztosabbnak hat az e:Ny1.
Az e:Ny1 bemutatkozásával a Honda elektromos járművekhez kidolgozott, új modellarculatát is megismerhetik a vásárlók. Ennek éppoly fontos eleme a orr-részen, a kerékkupakokon és a kormánykeréken megjelenő, fehér H-embléma, mint a megújult hátsó Honda-felirat, ami a jövőben minden Honda EV-n megjelenik majd, kihangsúlyozva a járművek prémium mivoltát.
Mivel a HR-V és az e:Ny1 azonos platformra épül, méretben is közel állnak egymáshoz: az e:Ny1 magassága 1584 mm, hosszúsága 4387 mm, szélessége 2607 mm. A nagy kerékjárati ívek és a 18”-os, könnyűfém kerekek stabil útfekvésről és magabiztosságról árulkodnak.
Az e:Ny1-vásárlók nem kevesebb, mint 5 látványos szín közül választhatnak. A palettán a vadonatúj Aqua Topaz mellett a Platinum White, a Crystal Black, az Urban Grey és a Vermilion Red szerepel.
Egy pillantással leolvasható töltöttségi szint
A kellemesebb töltési élményért az e:Ny1 olyan állapotjelzővel rendelkezik, ami megkönnyíti a felhasználó számára, hogy a töltési szint távolról is látható, ellenőrizhető legyen.
A középre beépített töltési pont felett teljes szélességű fekete csík kapott helyet, ez világít az aktuális státusznak megfelelően. Ha éppen tölt a rendszer, afféle digitális szívverésként, pulzáló fény szalad végig balról jobbra a csíkon, ha pedig befejeződött a művelet, akkor folyamatosan világít. Amennyiben valamilyen probléma lép fel, a visszajelző pirosan villog, ha pedig a felhasználó eltávolítja a csatlakozót, „kacsint egyet” az e:Ny1.
- Az utastér a minőséget, a kényelmet és a helykínálatot illetően is új mércét állít föl
- A vadonatúj belteret a természet inspirálta, és úgy tervezték, hogy kimagasló kényelmet nyújtson
- Nagyméretű, központi érintőképernyő és digitális műszeregység került a kortárs stílusban fogant, zavaró részletektől mentes szofisztikált műszerfalra
- Az üveg panorámatető sok fényt enged az utastérbe, tovább fokozva a térérzetet
Az e:Ny1 tervezésekor azt tűzték ki célul a Honda szakemberei, hogy kényelem és minőség terén egyaránt a legmagasabb szinten álljon a kategóriatársakhoz viszonyítva. Alkotásukhoz a természetből merítettek ihletet, így született meg a lágy hangulatvilágítással, különleges ülésekkel, illetve üléspárnákkal és alacsonyra helyezett műszerfallal hangulatossá varázsolt utastér, ami hatalmas üvegfelületekkel és széles vezető-látómezővel kápráztatja el a bent ülőket.
Hogy a sofőrnek és az utasoknak is exkluzív élményben legyen része, az átláthatóság és a használati érték állt a fejlesztés középpontjában. Ennek a gondolkodásmódnak köszönhető a középkonzol új formája és a váltógombok (Drive, Park és Neutral) kialakítása. Ez utóbbiak az elektromos rögzítőfék kapcsolója mellett, a vezető közvetlen szomszédságában kaptak helyet, miként a vezeték nélküli töltővel ellátott tárolórekesz is.
A 15,1”-os, központi érintőképernyő gyors és egyszerű hozzáférést enged a menürendszerhez, méghozzá az új, zónákra osztott felhasználói felületen, amit kifejezetten az e:Ny1-hoz hoztak létre. A vezető elé 10,25”-os, digitális műszeregység került, amelynek képernyője tökéletesen illik a kortárs stílusban fogant, zavaró részletektől mentes, szofisztikált beltérhez.
Az első üléseket a kényelem és a luxus jegyében formázták. Mindkettő vastag uretánpárnázatot kapott, és úgy alakították őket, hogy gyorsításnál és kanyarodásnál is kellőképpen tartsák a testet. Kárpitozásuk – a karosszéria színétől függően – fekete vagy világos szürke szintetikus bőr lehet, a két változat közös vonása, hogy még sportosabb megjelenéssel ruházza az e:Ny1-et.
Az Advance modellek kárpitozását speciális, látványos öltéssorokkal varrják, míg az Elegance esetében hagyományos, feketék futnak a széleken, melyek remekül passzolnak a tető világos szürke kárpitjához.
Hátul olyan kényelmes és nagy a hely, hogy felsőbb méretosztályokban is megállná helyét az e:Ny1, főleg, hogy vastag párnázat és alacsony csípőpont javítja a komfortot.
A Honda által fejlesztett, elsőként a HR-V-ben bemutatott Levegő Szétáramlását Segítő Rendszer afféle függönyt von az utasok és az ablakok közé, nem érződik tehát a kinti hideg és meleg, sőt lágy, természetes „szellő” frissíti az utastér levegőjét. A rendszer keltette légáram az oldalablakok mentén kúszik fel, és a tető felé veszi az irányt, így nem közvetlenül az utasokra áramlik. A Levegő Szétáramlását Segítő Rendszer további előnye, hogy a levegőzőrostélyok hagyományos és keringtető üzemmódban is használhatóak.
Az Advance felszereltségi szinthez kínált üveg panorámatető már-már kabriós élményt nyújt, ugyanis rengeteg fényt enged be, hogy tágasabbnak, világosabbnak hasson az utastér, és szellős, légies környezetben telhessenek a kilométerek. Az első és a két részre osztott hátsó napellenzővel könnyedén szabályozható, hogy mennyi fény jusson be. Mivel az intelligens rendszer kézzel is könnyedén kezelhető, nincs szükség elektromos motorokra és egyéb alkatrészekre. Ennek több pozitív hozadéka is van, például, hogy könnyebb és takarékosabb az autó, s jóval nagyobb a fejtér.
Az e:Ny1 panorámatetője az első, amelynél a Honda ún. Low-E (kis emissziós tényezőjű) üveget használ. Ennek mikroszkopikus bevonata fokozza a termikus hatásfokot, egyszersmind mérsékeli a beáramló infravörös és ultraibolya sugárzást, még kellemesebbé téve a kabint.
Praktikus és okos helykihasználás
Az átgondolt kialakításnak köszönhetően az e:Ny1 nagy láb- és fejtérrel, valamint könnyen variálható, tágas csomagtérrel várja az utasokat. Köszönhetően annak, hogy az akkumulátorcsomagot a padló alá építették be.
Hogy használhatóságát illetően is elsőrangú lehessen az e:Ny1, tágas csomagtérajtó-nyílás és alacsony rakodóperem könnyíti meg a hozzáférést a poggyásztérhez. A csomagtartó befogadóképessége alapesetben 361 literes, de a hátsó üléstámlák ledöntésével jelentősen bővíthető. Ilyenkor az ablakok vonaláig mérve 801, a tetőig 1176 liter[1] a kapacitás.
Az e:Ny1-ben mutatkozik be a Honda vadonatúj, még ösztönösebben kezelhető felhasználói felülete (HMI, Human Machine Interface). A rendszer az eddiginél is interaktívabb, amiben nagy szerepe van a 15,1”-os központi érintőképernyőnek és a 10,25”-os, digitális műszeregységnek. Ezek a kijelzők könnyed hozzáférést engednek a menetbiztonsági, a vezetést segítő, valamint a szórakoztatóelektronikai és információs rendszerhez, az utasok tehát gond nélkül tarthatják a kapcsolatot az autóval és a külvilággal.
A műszerek és az érintőképernyők minden eddiginél könnyebben kezelhetőek, semmi nem akadályozza az egyszerű és hatékony működtetést. A képernyő felső részén, közvetlenül a vezető látómezőjében található a legfontosabb funkciókat összesítő, ún. „Connect” zóna, amely a navigációs rendszer, az óra és a kamera kezelését engedi. Középre ékelődik be a „Driver assist” zóna, itt követhető nyomon az autó állapota, itt állítható be a kommunikációs és az audiorendszer, sőt az EV-menünek is ez a rész ad otthont. Legalulra a mindig látható „A/C” zónát helyezték, innen irányítható a légkondicionáló és a Levegő Szétáramlását Segítő Rendszer. A lehető legkönnyebb kezelhetőség érdekében a leggyakrabban használt szolgáltatások mindig láthatóak, és természetesen szabadon személyre szabható a rendszer.
A vezeték nélküli Apple CarPlay- és Android Auto-csatlakozási lehetőséget is felkínáló operációs rendszer harmadik féltől származó alkalmazásokat is kezel, a beépített WiFi pedig minden utasnak internetelérést biztosít. Az internetkapcsolat révén maga a rendszer is képes frissíteni magát és alkalmazásait.
Töltési támogatás
Az e:Ny1 felhasználóját otthoni töltésnél és nyilvános töltőpontnál egyaránt a Honda Connect segíti. A művelet az autóból és a My Honda+ okostelefon-alkalmazással is irányítható. Ez a szoftver digitális kulcsként is használható, tehát nyitható, zárható és elindítható vele az autó. Emellett a légkondicionáló is programozható vele, pontosabban beállítható, hogy mikor kapcsoljon be és milyen hőmérséklet legyen az autóban. A My Honda+ alkalmazás segítségével távolról is meghatározhatják autójuk helyzetét a tulajdonosok, az adatokat pedig szabadon elküldhetik barátaiknak, családtagjaiknak. Ráadásként a töltésből hátramaradt időt és a töltési státuszt is lekérdezheti a tulajdonos, miként a töltésidőzítést is beállíthatja.
A Honda lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy ha szeretnék vagy szükségük van rá, részletekbe menően megismerhessék az e:Ny1 akkumulátoradatait. Annak érdekében, hogy a jármű mindig alkalmazkodhasson a töltési környezethez, egyszersmind elkerülhetőek legyen a meghibásodások, a Honda Connect lehetőséget ad a felhasználónak, hogy meghatározza a töltés maximális áramerősségét, méghozzá annak függvényében, hogy otthon vagy házon kívül csatlakoztatja az autót külső áramforráshoz. A rendszer három szintet kínál fel. LOW állásban maximum 6 amper lehet az áramerősség, HIGH üzemmódban viszont azt a maximum áramerősséget engedi, amit az akkumulátor felvenni képes.
Ez a funkció roppant hasznos, hiszen elkerülhető vele, hogy a kisebb teljesítményű elektromos hálózattal felszerelt helyeken (pl. régebbi házaknál) a töltés lekapcsolja a kismegszakítót, azaz „lecsapja a biztosítékot”.
- Az alapokat a Honda által fejlesztett, orrmotoros, elsőkerék-hajtású e:N Architecture F platform adja
- A nagy teljesítményű akkumulátorcsomag rugalmas és kiszámítható villámtöltést garantál
- Az új modellt úgy tervezték, hogy az európai közlekedési szokásokhoz és útviszonyokhoz igazodjon
Az e:Ny1 karosszériáját, futóművét és hajtásláncát úgy tervezték, hogy szórakoztató, magabiztosságot fokozó vezetési élményt nyújtson, s lenyűgözze teljesítményével, no meg az elektromos hajtásból fakadó előnyökkel a vezetőt. Az alapokat a Honda által fejlesztett e:N Architecture F platform adja, amit elsőként alkalmaz Európában a gyártó.
Ez a platform kulcsfontosságú szerepet tölt be a Honda globális elektrifikációs stratégiájában, ugyanis modulos rendszerű és roppant hatékony EV-tervezést, illetve gyártást tesz lehetővé. Lényege, hogy adott egy rendkívül merev, kimagasló menetdinamikát biztosító karosszéria-magszerkezet, amihez különböző komponensek illeszthetőek be. A fejlett platform a jövőbeni – kis és kompakt – Honda elektromos autóknál is szerephez jut majd, a nevében található F betű az elöl elhelyezett motorra és az elsőkerékhajtásra utal.
A többi platform hátsó- és összkerékhajtású kivitelben is készül majd, és hasonlóképpen épül fel: az erős karosszériaszerkezethez nagy sűrűségű és hatékonyságú akkumulátorcsomag, valamint kompakt, ámde nagy teljesítményű villanymotor társul (a 4WD esetében több is).
Az F platform érdekessége a kis tömegű, három egységet (hajtásszabályozót, villanymotort és váltót) magában foglaló, integrált, első tengely fölé helyezett hajtáslánc, ami – kenőanyaggal feltöltve is csak – 77,4 kg-ot nyom. Igen meggyőzőek a menetteljesítményre vonatkozó adatok is, hiszen a 150 kW-os, 92%-os hatásfokú motor 310 Nm-t (278,8 Nm a kerekeknél mérve) ad le, így az e:Ny1 7,6 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára és 160 km/h a végsebessége. Igen nagy hangsúlyt fektettek az optimális hőháztartásra is, ezért folyadékhűtést alkalmaztak, ami folyamatos terhelésnél is megakadályozza a túlmelegedést.
A kedvező tulajdonságokban az is közrejátszik, hogy az e:Ny1 kifejezetten könnyű karosszériájának 47%-a (a tömegarányt tekintve) nagy szakítószilárdságú acélból készül. A kimagasló teherbírású nyúlványok stratégiai alkalmazása jelentősen fokozza a csavarodással szembeni ellenálló-képességet, mindazonáltal a súlycsökkentést is elősegíti. Ezt bizonyítja, hogy egyik-másik vetélytársánál több mint 100 kg-mal könnyebb az e:Ny1.
A Honda új modelljében még több nagy szakítószilárdságú acélt találhatunk, mint a HR-V-ben, ugyanis a tetőt, a padlót és az első kerékjáratokat is megerősítették a hondások.
Meggyőző akkumulátorteljesítmény rugalmas és kiszámítható töltéssel
A kompakt 68,8 kWh-s akkumulátor 412 km-es hatótávolságot garantál (WLTP szabvány szerint), és egyenáramú villámtöltővel, illetve CCS csatlakozóval akár 45 perc alatt 10-ről 80%-ra tölthető. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy 100 km-nyi hatótávolsághoz elegendő 11 percnyi töltés. A művelet hagyományos, váltakozó áramú, otthoni töltővel sem vesz igénybe sok idő: 6 óra alatt tölthető 10-ről 80%-ra az akkumulátorcsomag.
Az optimális hőháztartás érdekében a nagy sűrűségű, 195 Ah-s cellákból összeállított, padló alá helyezett telep integrált folyadékhűtést kapott. Az alacsony tömegközéppont jelentősen fokozza az úttartást, és az aerodinamikai teljesítményt, méghozzá plusz alkatrészek nélkül.
Az akkumulátorkapacitás nem tér el sokban a kategóriaelső modellekétől, a töltési konzisztenciát illetően viszont egyértelműen kimagaslik vetélytársai közül az e:Ny1. Hiába kínál egyik-másik márka nagyobb maximális töltési sebességet, ez a szint csak ritkán érhető el, mert a töltési sebesség eltérő lehet a töltési ciklus különböző szakaszaiban.
Az e:Ny1-hez speciális töltőrendszert fejlesztett a Honda, amellyel fokozható a töltés hatékonysága. Míg egyes gyártók a villámtöltés maximális teljesítményét helyezik előtérbe, a Honda a teljes töltési folyamat alatt számolt átlagot tartja fontosnak. A töltési folyamat több mint felében magas és egyenletes a töltési teljesítmény, és csak nagyon keveset esik a teljes töltöttséghez közelítve.
Ez a módszer egyéb előnyökkel is jár: segít megelőzni az akkumulátor idő előtti elöregedését, továbbá hozzájárul, hogy az autó teljes élettartama során megmaradjon a nagy hatótávolság. A töltés teljesítménye és a töltési folyamat optimális vezérlése jelentősen befolyásolja az akkumulátor-élettartamát. A Honda úgy határozta meg a töltési stratégiát, az energiagazdálkodást és a hőmérséklet-szabályozást, hogy tökéletes legyen az egyensúly a praktikum és az akkumulátor-állagmegőrzés között.
Átlagon felüli menetdinamika és könnyebb kezelhetőség a Honda-szellemiségében
Az e:Ny1 fejlesztőcsapata kifinomult futóműrendszerrel igyekezett a lehető legmagasabb szintre emelni az utasok kényelmét és a vezetési élményt. Erőfeszítéseik eredményeként roppant fürge, szórakoztató és csendes lett a modell, úttartása pedig kiváló. Ez egy európai felhasználókra, illetve úthálózatra szabott, tisztán elektromos üzemű, kompakt szabadidő-autó, ami egyszerű irányíthatósággal, biztos útfekvéssel és – minden útburkolaton – elismerésre méltó menetkomforttal nyűgözi le utasait, ilyenformán a hagyományos, belső égésű motorral felszerelt autóból átülőket is magabiztossá teszi.
Az élvezetes és biztonságos közlekedést szolgálja a Honda által fejlesztett, dinamikus menetstabilizáló is, ami gördülékeny, egyenletes kormányzást és pontos visszajelzéseket garantál. Hatékony működéséből fakadóan pontosan érezhető, hogy milyen a kerekek tapadása, tehát mindig precízen, az adott helyzetnek megfelelően manőverezhető az e:Ny1. Bárhogy is, kis sebességnél a könnyed kormányzás és a fordulékonyság, nagy tempónál a biztos futás kápráztatja el a sofőrt – mindez az európai igényeknek megfelelően.
Érdekesség, hogy az e:Ny1 azoknak is ideális, akik néha émelyegnek a hosszú autózások során. A rosszullétet megelőzendő, az e:Ny1 esetén az erőteles gyorsítás és lassítás is kifinomultan történik, miközben az autó egyébként megadja a dinamika érzetet a bent ülők számára.
Az utastér rendkívül csendes, a zajszint olyan alacsony, mint a magasabb méretosztályú autókban. Az alsó és a középső rezgéstartományba eső, út felől érkező hangokat a Honda által fejlesztett, speciális, rezgésgátló kerekekkel, dinamikus, másodlagos hátsó lengéscsillapítóval és alsó segédkeretsúllyal érték el a japán vállalt szakemberei. Mindemellett nagy hatékonyságú hang- és rezgésszigetelő betétek kerültek az utastér bizonyos pontjaira.
A három előre programozott menetüzemmód (Sport, Normal és Econ Drive) révén a vezető mindig az aktuális helyzethez igazíthatja az autó teljesítményét, karakterét és működését. Econban lágyak a gázreakciók, és a légkondicionálót, az ülésfűtést, valamint a fűthető kormányt is úgy szabályozza az elektronika, hogy optimális legyen az energiafelhasználás. Sportba kapcsolva jóval közvetlenebbé válik az e:Ny1, és még átütőbb vezetési élményt nyújt, míg Normal üzemmódban teljesítmény és menetkomfort tökéletes egyensúlyára törekszik.
- Fejlett aktív és passzív menetbiztonsági, illetve vezetést segítő eszközök csökkentik a balesetek kockázatát és könnyítik meg a jármű kezelését
- A legújabb Honda SENSING csomag a Honda továbbfejlesztett menetbiztonsági eszközeit foglalja magában
- A külső kamerák minden irányból védelmet nyújtanak
- A Honda Parking Pilot hatféle be- és kipari műveletre képes
Az e:Ny1 a legújabb modell, ami megkapta az aktív menetbiztonsági kiegészítőket felsorakoztató Honda SENSING™ csomagot. A legújabb kamera- és érzékelőtechnikára épülő rendszer szériafelszereltségként jár az autóhoz.
A 100˚-os vízszintes látószögű objektívvel felszerelt kamerának és a nagy sebességű képfeldolgozásnak köszönhetően az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer és a többi aktív menetbiztonsági eszköz még gyorsabban és pontosabban képes felismerni a kocsit körülvevő tárgyak helyzetét. Az Advance kivitelnél a kocsi hátuljára, sőt két külső tükrébe is jutott egy-egy kamera, így a Honda SENSING 360 fokos tartományban figyeli az e:Ny1 környezetét.
Mindemellett 12 nagy pontosságú szonár integráltak a karosszériába (4 elöl, 4 hátul, 2-2 jobb és bal oldalon), ezek gyorsan és megbízhatóan ismerik fel és jelzik a különféle objektumokat (pl. járműveket, épületeket stb.). A kamerák és a szenzorok szorosan együttműködnek, hogy az e:Ny1 menetbiztonsági rendszere a lehető leggyorsabban vegye észre az útburkolati jeleket, az útpálya széleit, a motorosokat, a kerékpárosokat és persze minden egyebet.
A lágy és merev nyúlványok rendszere, valamint maga a nagy szakítószilárdságú karosszériaszerkezet a frontális, a ráfutásos és az oldalirányú ütközéseknél is kimagasló védelmet garantál, ugyanis nemcsak elnyeli az ütközési energia nagy részét, hanem el is vezeti az utascella irányából. A nagy feszültségű, baleset esetén automatikusan áramtalanított elektromos alkatrészek védelme ugyancsak első osztályú.
A Honda SENSING képességei
Ezt a rendszert az iparág legjobbjai között tartják számon, hiszen átfogó védelmet nyújt az autó utasainak. A működéséhez szükséges adatokat speciális kamerák, radarok és ultramodern szenzorok szolgáltatják, segítségükkel időben figyelmeztethető ő vezető és elkerülhetők a balesetveszélyes helyzetek.
A Honda által fejlesztett Útelhagyásra Figyelmeztető Rendszer „szól” a sofőrnek, ha irányjelzés nélkül lépi át az útburkolati jelet. A Sávtartó Asszisztens csökkenti a vezető terhelését, ugyanis lágy kormánymozdulatokkal mindig a sáv közepén, illetve a sávban tartja az e:Ny1-et, sőt le is lassítja az autót, ha szükséges.
A Torlódásasszisztens legújabb verziója ugyancsak az alapfelszereltség része. Ez számottevően mérsékeli a vezető terhelését, hiszen már 0 km/órától használható, automatikusan követi az e:Ny1 előtt haladó autót és a sávot is tartja. Ha a forgalmi dugó megszűnik, a Torlódás Asszisztens kb. 60 km/óránál (a hagyományos rendszereknél jóval hamarabb) észrevétlenül átadja a munkát a Sávtartó Asszisztensnek.
Ráadásul a Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer automatikusan beazonosítja a közúti jelzőtáblákat, és megjeleníti őket a központi, digitális műszeregységen. A fejlett rendszer bizonyos esetekben már előbb észreveszi a táblákat, így a pilóta is hamarabb értesülhet róla, milyen táblák állnak az út szélén. További előnye, hogy együttműködik az Adaptív Sebességrögzítővel, így a pilótának elég egy gombot megnyomnia, és a tábláról leolvasható értékre áll be az autó tempója.
A Vezető Éberségét Figyelő Rendszer felismeri, ha a vezető figyelme lankad vagy elkalandozik az útról. A rendszer szögérzékelő szenzorokkal méri a vezető kormánymozdulatait, hogy segítsen megtartani az autó ideális helyzetét a sávon belül. Ha azt érzékeli, hogy a pilóta helytelen vagy szokatlan kormánymozdulatokat tesz, figyelmezteti, hogy tartson pihenőt.
[1]Az Elegance kivitel estében. Ezt a felszereltségi szintet Magyarországon egyelőre nem forgalmazza a Honda.
Honda e:NY1 műszaki adatok és felszereltség
Modellváltozat | Elegance | Advance |
JÁRMŰAZONOSÍTÓ | ||
Karosszéria felépítése | 5 ajtós | 5 ajtós |
Hajtáslánc típusa | BEV | BEV |
Hajtott kerekek | Elsőkerékhajtás (2WD) | Elsőkerékhajtás (2WD) |
Váltó típusa | Fix osztóáttétel | Fix osztóáttétel |
TELJESÍTMÉNY | ||
Villanymotor teljesítménye – kW (LE) | 150 (204) | 150 (204) |
Villanymotor forgatónyomatéka (Nm) | 310 | 310 |
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra (másodperc) | 7,6 | 7,6 |
Végsebesség (km/h) | 160 | 160 |
Zajszint menet közben (dB) | 64 | 64 |
MÉRETEK | ||
Hosszúság (mm) | 4387 | 4387 |
Szélesség (mm) | 1790 | 1790 |
Teljes szélesség behajtott külső tükrökkel (mm) | 1866 | 1866 |
Teljes szélesség külső tükrökkel együtt (mm) | 2028 | 2028 |
Teljes magasság terheletlenül (mm) | 1584 | 1584 |
Tengelytáv (mm) | 2607 | 2607 |
Nyomtáv elöl (mm) | 1539 | 1539 |
Nyomtáv hátul | 1540 | 1540 |
Szabad hasmagasság (terheletlenül, mm) | 135 | 135 |
Szabad hasmagasság (teljes terhelésnél, mm) | 111,3 | 112,6 |
Fordulókör sugara (a karosszéria szélső pontjain mérve) | 11,6 m | 11,6 m |
Fordulókör sugara (a kerekeknél mérve) | 5,7 m | 5,7 m |
Kormányfordulatok száma végállástól végállásig | 2,59 | 2,59 |
SZÁLLÍTÓKAPACITÁS | ||
Szállítható személyek száma (fő) | 5 | 5 |
Csomagtartó űrtartalma – hátsó ülések alaphelyzetben (liter, VDA szabvány szerint) | 361 | 344 |
Csomagtartó űrtartalma – lehajtott hátsó ülések, tető vonaláig pakolva (liter, VDA szabvány szerint) | 1176 | 1136 |
Csomagtartó űrtartalma – lehajtott hátsó ülések, ablakok alsó vonaláig pakolva (liter, VDA szabvány szerint) | 801 | 784 |
TÖMEG | ||
Menetkész tömeg (kg) | 1730 | 1752 |
Legnagyobb megengedett össztömeg (kg) | 2080 | 2080 |
Terhelhetőség (kg) | 347 | 324 |
Legnagyobb megengedett tengelyterhelés – elöl és hátul (kg) | 1065/1030 | 1065/1030 |
ERŐÁTVITEL | ||
Váltó típusa | Fix osztóáttétel | Fix osztóáttétel |
BIZTONSÁG | ||
ABS (blokkolásgátló) | ⬤ | ⬤ |
Légzsák – Vezető- és utasoldali frontlégzsák | ⬤ | ⬤ |
Légzsák – Utasoldali SRS-légzsák (kikapcsológombbal) | ⬤ | ⬤ |
Légzsák – Oldallégzsák elöl | ⬤ | ⬤ |
Légzsák – Függönylégzsák (elöl és hátul) | ⬤ | ⬤ |
Vészfékasszisztens (BA) | ⬤ | ⬤ |
Ütközés Erejét Mérsékelő Fékrendszer | ⬤ | ⬤ |
Ütközési Energia Mérsékelő Gázpedálvezérlés | ⬤ | ⬤ |
Guminyomás-ellenőrző Rendszer (DWS) | ⬤ | ⬤ |
Vezetőoldali SRS légzsák (egy fázisban felfúvódó) | ⬤ | ⬤ |
eCall (Európa) | ⬤ | ⬤ |
Elektronikus Fékerőelosztó (EBD) | ⬤ | ⬤ |
Automatikus vészvillogó | ⬤ | ⬤ |
Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer | ⬤ | ⬤ |
ISO gyermekülés-rögzítési pontok/I-SIZE | ⬤ | ⬤ |
Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (LDW) | ⬤ | ⬤ |
Sávtartó Asszisztens | ⬤ | ⬤ |
Kis Sebességű Követés | ⬤ | ⬤ |
Útpályaelhagyásra Figyelmeztető Rendszer | ⬤ | ⬤ |
Torlódásasszisztens | ⬤ | ⬤ |
Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer | ⬤ | ⬤ |
Menetstabilizáló Rendszer (VSA) | ⬤ | ⬤ |
Ostorcsapás-sérülést megelőző fejtámlák az első sorban | ⬤ | ⬤ |
LOPÁSVÉDELEM | ||
Indításgátló rendszer | ⬤ | ⬤ |
Távirányítós központi zár 2 kulccsal | ⬤ | ⬤ |
Riasztórendszer | ⬤ | ⬤ |
Intelligens nyitás és indítás (Smart Entry & Start) | ⬤ | ⬤ |
Szuperzár | ⬤ | ⬤ |
Csomagtérroló | Csomagtérajtó – Lágy | Csomagtérajtó – Lágy |
Ultrahangos térfigyelő | ⬤ | ⬤ |
BELSŐ FELSZERELTSÉG | ||
Belső panelek | Fekete | Fekete |
Belső ajtókilincsek | Króm | Króm |
Pedálsor | Alap | Alap |
Kormánykerék – Bőrkárpit | Eredeti bőr | Eredeti bőr |
Kárpitozás | Szintetikus bőr | Szintetikus bőr |
Exclusive stílus (helyzet) | Ezüstszínű díszítőelem kék világítással (ajtó és műszerfal) | Ezüstszínű díszítőelem kék világítással (ajtó és műszerfal) |
SZOLGÁLTATÁSOK, TECHNIKA ÉS TELJESÍTMÉNY | ||
Agilis Vezetési Segédlet (AHA) | ⬤ | ⬤ |
ECON menetüzemmód | ⬤ | ⬤ |
Menetüzemmód-választó | Econ/Sport/Normal | Econ/Sport/Normal |
Elektromos rögzítőfék Hegymeneti Asszisztenssel (automatikus fékezés lejtőn indulásnál) | ⬤ | ⬤ |
Fékerőtartó rendszer | ⬤ | ⬤ |
Elektronikus szervokormány (EPS) | ⬤ | ⬤ |
Hegymeneti Asszisztens (HSA) | ⬤ | ⬤ |
Teljesítménymérő | ⬤ | ⬤ |
Regeneratív fék/Lassításvezérlés (kormánykapcsolókkal) | ⬤ | ⬤ |
KÉNYELEM ÉS PRAKTIKUM | ||
Légkondicionáló | Kétzónás, automatikus | Kétzónás, automatikus |
Légkondicionáló – Hátsó ventilátor | ⬤ | ⬤ |
Automatikusan sötétedő belső tükör | ⬤ | ⬤ |
Automatikus ablaktörlő | ⬤ | ⬤ |
Akasztó csomagrögzítő-hálóhoz | ⬤ | ⬤ |
Sebességrögzítő | ⬤ | ⬤ |
Adaptív Sebességrögzítő | ⬤ | ⬤ |
Külső tükör – Aszférikus | – | – |
Külső tükör – Elektromosan állítható | ⬤ | ⬤ |
Külső tükör – Fűthető | ⬤ | ⬤ |
Külső tükör – Elektromosan behajtható | ⬤ | ⬤ |
Külső tükrök – Több irányú Kameratükör Rendszer | – | ⬤ |
Könyöktámasz az első ülések között | ⬤ | ⬤ |
Elektromos ablakemelő elöl és hátul | ⬤ | ⬤ |
Első ülés – Vezetőülés, elektromosan állítható (8 irányban) | ⬤ | ⬤ |
Zsebek az első ülés háttámláján | – | Csak vezető |
Fűthető ülések (elöl) | ⬤ | ⬤ |
Fűthető kormánykerék | – | ⬤ |
Honda Parking Pilot parkolóasszisztens | – | ⬤ |
A slusszkulcs gombjaival vezérelhető: | Tükrök és ablakok | Tükrök és ablakok |
Parkolóradarok (4-4 elöl és hátul) | ⬤ | – |
Parkolószenzorok (4 elöl, 4 hátul és 4 oldalt) | – | ⬤ |
Motoros mozgatású csomagtérajtó (önműködő) | – | ⬤ |
Hátsó üléstámla osztási aránya | 60/40 | 60/40 |
Tolatókamera | ⬤ | ⬤ |
Több irányú kamera | – | ⬤ |
Megvilágított tükrök a napellenzőkben | ⬤ | ⬤ |
Állítható magasságú és távolságú kormánykerék | ⬤ | ⬤ |
Csomagtartó aljában tárolható töltővezeték | ⬤ | ⬤ |
BELSŐ VILÁGÍTÁS | ||
Hangulatvilágítás a tetőkárpitba integrálva | ⬤ | ⬤ |
Üdvözlőfény | ⬤ | ⬤ |
Térképolvasó-lámpa elöl | ⬤ | ⬤ |
Megvilágított műszerek | ⬤ | ⬤ |
Olvasólámpa hátul | ⬤ | ⬤ |
Csomagtartó-világítás | ⬤ | ⬤ |
AUDIÓ ÉS KOMMUNIKÁCIÓ | ||
BluetoothTM-kompatibilis telefonkihangosító (HFT) | ⬤ | ⬤ |
DAB digitális rádió | ⬤ | ⬤ |
Honda CONNECT navigációs rendszerrel (15”-os érintőképernyő, AM/FM/DAB, Apple CarPlay és Android Auto) | ⬤ | ⬤ |
Hangszórók | 6 | 6 |
Hangszórók – Prémium audiorendszer | – | ⬤ |
Hangszórók – Magassugárzók elöl | ⬤ | ⬤ |
Audiorendszer teljesítménye (Watt): | Nincs adat | Nincs adat |
Multifunkciós kormánykerék az audiorendszer gombjaival | ⬤ | ⬤ |
USB-aljzatok száma elöl | x1 A/x1 C | x1 A/x1 C |
USB-aljzatok száma hátul | 2 | 2 |
Vezeték nélküli Apple CarPlay | ⬤ | ⬤ |
Vezeték nélküli töltő | ⬤ | ⬤ |
KÜLSŐ | ||
Antenna típusa | Cápauszony jellegű | Cápauszony jellegű |
Külső kilincsek bevonata | Karosszéria színére fényezve | Karosszéria színére fényezve |
Hűtőrács | Nincs hűtőrács | Nincs hűtőrács |
Tükrök színe | Fekete | Fekete |
Üveg panorámatető – Típus | – | Panorámatető |
Sötétített oldalablak | ⬤ | ⬤ |
Légterelő szárny | ⬤ | ⬤ |
Exclusive stílus | Fehér Honda-embléma Hátsó „Honda” az embléma helyén | Fehér Honda-embléma Hátsó „Honda” az embléma helyén |
Ablakkeret | Magas fényű | Magas fényű |
KÜLSŐ VILÁGÍTÁS | ||
Automatikus fényszórók | ⬤ | ⬤ |
Fénydiódás (LED) nappali menetfények | ⬤ | ⬤ |
Ködlámpa elöl | ⬤ | ⬤ |
Időzített fényszóró le- és felkapcsolás (kísérő- és üdvözlőfény) | 15 mp | 15 mp |
Fényszóró-kiegészítőszín | Fehér | Fehér |
Fényszóró típusa | LED | LED |
Automatikus Távolsági Fényszóró (HSS) | ⬤ | ⬤ |
Hátsó lámpa típusa | Sötétített és átlátszó búra | Sötétített és átlátszó búra |
Első irányjelzők típusa | LED | LED |
KEREKEK ÉS ABRONCSOK | ||
Abroncsjavítás (pótkerék vagy javítókészlet) | Abroncsjavító-készlet | |
Abroncsméret elöl és hátul | 225/50 R18 | 225/50 R18 |
Könnyűfém kerekek | ⬤ | ⬤ |
Kerékméret és -stílus | 18″-os, fekete betétekkel | |
AZ EV-HAJTÁSLÁNC ÉS AZ AKKUMULÁTOR ADATAI | ||
Akkumulátorkapacitás (kWh): | 68,8 | 68,8 |
Hatótávolság (WLTP szabvány szerint mérve) | 412 | 412 |
EV működési hatékonysága (kWh/100 km) | 18,2 | 18,2 |
Villanymotor típusa | AC | AC |
Fedélzeti töltő kapacitása | 11 kW AC | 11 kW AC |
Akkumulátor típusa | Lítium-ion | Lítium-ion |
Akkumulátor – Cellák száma | 96 | 96 |
Akkumulátor – Névleges feszültség | 370 | 370 |