A Honda Civic 50 éves öröksége

A Honda Civic 50 éves öröksége

Ismerje meg a 2022-ben 50 éves Honda Civic modell gazdag történetét: a Honda Civic 50 éves öröksége képekben.

A Honda Civic 50 éves öröksége
A Honda Civic 50 éves öröksége

A Civic 11. generációja az “élvezet” koncepción alapul. A szabadság érzése áthatja az autót, amelyet az autóba való beszállás pillanatában érez és megnyilvánul a kormányzás, a gázpedál és a fékek könnyed kezelhetőségében is. Ez a szabadság testet ölt a tágas belső térben és meghatározza a formatervet. A 2022-es Civic megalkotásával az előd modellekhez méltó, olyan autó megalkotása volt a célunk, amely mindenkit felvidít, aki vele utazik.

Mivel az első Civic generáció 1972-ben jelent meg, a CIVIC a Honda egyik nagy múltra visszatekintő modellje.

A Civic olyan autó, amely a Honda szenvedélyét és műszaki képességeit foglalja magában. A legújabb Civic fejlesztésének központi célja a kiváló agilitás megvalósítása volt. Ennek eléréséhez fontos, hogy a vezető közvetlenül érezze a gázpedál, a fék és a kormányzás visszajelzéseit, amelyek fokozzák az irányíthatóságon keresztül a vezetés élményét.

A Civic nevét az angol “Civic – polgári” szó jelentéséből kapta, azzal a céllal, hogy a világ minden táján alapvető autóvá váljon az emberek számára.

1 gen Civic 1972

1972.07. Az első generációs CIVIC-et alapautónak fejlesztették ki a világ minden táján élő emberek számára.

Egy olyan korszakban, amikor a négyajtós szedánok voltak a mainstream, az FF2 Box új piacot nyitott meg alapautóként az emberek számára szerte a világon. 1973-ban olyan CVCC motorral szerelték fel, amely a világon elsőként teljesítette a világ legszigorúbb kipufogógáz-szabályozását, közismert nevén a “Muskie-törvényt”, és megvalósította az erőforrás-takarékosságot és az alacsony környezetszennyezést, új korszakot teremtve a kompakt autók piacán.

A CVCC motor fejlett technológiája és koncepciója elnyerte a Tudományos és Technológiai Ügynökség díját és a Japán Gépipari Társaság díját. Díjakat nyert, és kiválóságáért még az akkori fejlett autóipari országokban is nagyra értékelték.

2 gen Civic

1979.07. A 2. generáció (Super Civic) az 1. generáció teljes továbbfejlesztése volt, azzal a céllal, hogy tovább javítsa a termék vonzerejét.

Az első generáció elsöprő népszerűsége után tovább javult a gazdaságosság, a kényelem, a manőverezhetőség, csökkent a menetzaj stb. A ferdehátú mellett egy 4 ajtós szedánnal és egy 5 ajtós kombival bővítették a variációkat.

A Civic One-Make Race 1981-ben indult azzal a céllal, hogy felélénkítse a japán motorsportot és bővítse a részvételi lehetőségeket. A Suzuka Circuit volt a színhelye a legjobb versenyzők megmérettetésének.

3 gen Civic

1983.09. A 3. generáció elképesztő az ötletek, a fejlődés és az egyéniség szempontjából.

A “tiszta egyéniség” kulcsszóval három változatot fejlesztettek ki: egy 3 ajtós szedánt, amely a vezetési teljesítményre összpontosított, egy tágas 4 ajtós szedánt és egy 5 ajtós Civic Shuttle-t, amely a tágasságra és a használhatóságra törekedett. M・M gondolat*. A formaterv és a mechanizmus nagymértékben megújult. Az 1600 köbcentiméteres, nagy teljesítményű DOHC motorral felszerelt modellek is felsorakoztak.

*A tervezési koncepció “az emberek számára a hely maximalizálása és a mechanizmus minimalizálása” (Man Maximum, Mecha Minimum).

1984-ben első alkalommal nyerte el a Good Design Award díjat, amelyet egy személygépkocsi kapott. Ugyanebben az évben elnyerte a ’83-’84-es Japán Év Autója díjat.

Ebben a generációban mutatkozott be az 1600 köbcentiméteres DOHC motorral szerelt Civic Si, amely a Honda F-1 motortechnológiáját vezette be az utcai járművek világába, és nagy sikert aratott a motorsport A csoportjában, mivel ez volt a legerősebb motor az 1600 köbcentiméteres kategóriában.

4 gen Civic

1987.09. A 4. generációt a “haladás az emberekért” témakörben fejlesztették ki az összes technológia egyesítésével.

Alacsony és széles arányok, fejlett 16 szelepes motor, kettős keresztlengőkaros felfüggesztés és további fejlesztések kerültek bevezetésre. Kiadták a 160 lóerős DOHC VTEC motorral felszerelt modellt, amely a legnagyobb teljesítményt adja le a kategóriájában (3 ajtós).

A nagy hatékonyságra törekvő, 16 szelepes hipermotor ötféle motorváltozatban kapható 1300 köbcentimétertől 1600 köbcentiméterig. Továbbá 1989 szeptemberében megjelent a Civic SiR is, amelyet egy nagy teljesítményű, korszakalkotó változó szelepvezérlésű DOHC VTEC motorral szereltek fel, tovább bővítve a kínálatot.

Civic 4 gen SI extra
5 gen Civic

1991.09. Az 5. generációt úgy fejlesztették ki, hogy a modell formavilága megszólítsa a fiatal közönséget is.

Egy, az Egyesült Államokban kifejlesztett és gyártott kupé is bekerült a kínálatba.

Az új Civic fejlesztése során a fejlesztőcsapat a Samba koncepciója mellett döntött. A dinamikus formaterv és az agilis kezelhetőség képét valósították meg. Sőt, állítólag azért ment Brazíliába, hogy megnézze a riói karnevált. Innovatív koncepciójának köszönhetően a megjelenése óta mind Japánban, mind a tengerentúlon nagy sikert aratott. ’91-’92 Japánban az év autója díjat kapta.

6 gen Civic

1995.09. Cél egy olyan autó kifejlesztése, amely globális szempontból megfelel a kor igényeinek.

Az “értékforradalom” koncepciója alapján azzal a céllal fejlesztették ki, hogy túllépjen az “emberek autójának” hagyományos koncepcióján, és olyan autót hozzon létre, amely globális szempontból megfelel a kor igényeinek. A 3 fokozatú VTEC és a fokozatmentes sebességváltó (Honda Multimatic) ezzel a generációval mutatkozott be. Ebben a generációban megjelent az első Civic Type R modell is.

TYPE R, egy kiemelt sportmodell, amely a 6. generációtól kezdve jelent meg. Ez a modell számos versenyt nyert, például a Tokachi 24 órás verseny szuper endurance osztályában a CIVIC TYPE R legyőzte a Nissan Skyline GT-R-t, és megnyerte a királykategóriát.

7 gen Civic

2000.09. Az “intelligens kompakt” fejlesztési koncepciója az első generációtól örökölt MM (man maximum, mechanical minimum) koncepció továbbfejlesztése, amely “maximalizálja a helyet az emberek számára és minimalizálja a mechanizmust”. Sokszínű kínálattal büszkélkedhetett, beleértve a Civic első “Civic Hybrid” motorral + motorral felszerelt változatát, valamint a brit gyártású Type R-t.

Az új Honda IMA rendszerrel felszerelve az akkori világ legmagasabb üzemanyag-hatékonyságát érte el egy 5 üléses, tömeggyártású benzinüzemű jármű esetében, 29,5 km/literből *.10/15 üzemmód (Földügyi, Infrastrukturális, Közlekedési és Idegenforgalmi Minisztérium vizsgálati értéke).

8 gen Civic

2005.09. Középkategóriás globális autóvá nőtte ki magát, magasabb minőséggel és kényelemmel. A modellt Japán és az USA számára 4 ajtós, 3 számjegyű szedánra, Európa számára pedig ferdehátúra differenciálták. Mind a vezetési teljesítmény, mind a környezetvédelmi elvárások tekintetében kiemelkedő eredményeket hoz. A Civic első 4 ajtós Type R mellett a brit gyártású Type R Eurot is importálják és forgalmazzák.

9 gen Civic

2015.10. 2011 áprilisában jelentették be az Egyesült Államokban, megelőzve Japánt.
Főként Észak-Amerikában szedánokat és kupékat, Európában pedig ferdehátúakat értékesített. Japánban először a brit gyártású Type R-ből korlátozott számban, az újonnan kifejlesztett “2.0L VTEC TURBO motorral” felszerelt Type R-t értékesítették.

7 perc 50 másodperc 63 megdönti az elsőkerék meghajtású sorozatgyártású autók leggyorsabb köridejét a németországi Nürburgring pályán. Csak 750 darabot adnak el ebből a CIVIC TYPE R-ből.

10 gen Civic

2017.07. Olyan vezetési teljesítményre törekszik, amely a világ C-szegmensének* élvonalába tartozik megújult platformjával, alacsony és széles stílusával, erőteljes VTEC TURBO-jával és kiváló dinamikus teljesítményével. Japánban szedánt, ferdehátút és Type R-t is értékesítettek. *C-szegmens: hossza kb. 4 200-4 600 mm.

A vezetés öröme mellett a “Honda SENSING” fejlett, biztonságos vezetést támogató rendszer alapfelszereltségként támogatja a biztonságos és kényelmes vezetést, valamint a balesetek elkerülését.

Honda Civic Type R Special Edition
11 gen Civic

2021.08.: Bemutatkozik a 11. Civic generáció első körben benzin motorokkal, majd 2022. szeptemberében Magyarországon is elérhetővé válik a továbbfejlesztett e:HEV, full hibrid meghajtással. 2023-ban pedig megjelenik a legújabb Civic Type R 23YM modell.

Honda Civic e:HEV tesztautó Szolnokon
Honda Civic Type R 2023 utastér

Széchenyi 2020