Civic Type R 2023 új körrekord a Nürnburgringen

Civic Type R 2023 új körrekord a Nürnburgringen

7 perc 44,881 másodperces körrekorddal debütált a legújabb Honda Civic Type R a legendás Nürnburgringen a fronthajtású autók kategóriájában. A modell specifikáció, amely a köridőt megdöntötte a Civic Type R “S” modell, amely hamarosan megjelenik az árlistán.

Civic Type R 2023 Nürnburgring körrekord
Civic Type R 2023 Nürnburgring körrekord

A tavalyi, nemzetközi sikereket követően ismét a 2023-as Honda Civic Type R-ra irányult a rivaldafény, ugyanis megdöntötte az elsőkerék-hajtású autók körrekordját a méltán híres, immáron 20,8 km hosszú Nürburgring Nordschleifén.

A Honda Civic Type R árlista itt érhető el.

Az eseményre 2023. március 24-én került sor, mikor is a Civic Type R-t fejlesztő csapat büszkén írhatta ki a világhálóra, hogy a Zöld pokolként is emlegetett német versenypályán 7 perc 44,881 másodperc alatt ért körbe a legendás modell. Ezt az eredményt a korábbinál valamelyest hosszabb, 20,8 km-es aszfaltcsíkon érte el a japán gárda, a pályaüzemeltetők ugyanis átrajzolták a nyomvonalat 2019 óta [1].

Motorháztetője alá elődjéhez hasonlóan kétliteres, négyhengeres, benzines, turbófeltöltésű erőforrás került, ráadásul a lehető legmodernebb formában, így 329 LE-s csúcsteljesítmény és 420 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték áll a pilóta rendelkezésére. A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval felszerelt modell menetteljesítményre vonatkozó adatai is roppant meggyőződőek, hiszen 5,4 másodperc alatt gyorsít álló helyzetből 100 km/órára és 275 km/h a végsebessége.

A 2023-as Civic Type R friss, letisztultabb formavilága ugyancsak hozzájárult a sikeres rekorddöntéshez, innovatív aerodinamikai megoldásai (pl. magasabb hátsó szárny, összetett alsó burkolat) ugyanis még nagyobb leszorítóerőt, ezáltal jobb úttartást szavatolnak.

Jelentős különbség az elődhöz viszonyítva, hogy 35 mm-rel hosszabb a tengelytáv, és megnövelték a multilink rendszerű hátsó felfüggesztés nyomtávját is, hogy stabilabb legyen az autó a kanyarvételek során. A fejlesztések során folyamatosan tesztelték a konstrukciót, méghozzá autópályán és a Nürburgringen is.

– A Civic Type R fejlesztése Ultimate Sport 2.0 projektnév alatt zajlott, kristálytiszta céllal: megalkotni a minden szempontból tökéletes elsőkerék-hajtású sportautót, ami magabiztossá és boldoggá teszi a pilótát, nem mellesleg megdobogtatja a szíveket – árulta el Hideki Kakinuma, a Civic Type R fejlesztéséért felelős csapat vezetője. – Mióta 2022-ben bemutattuk az új Civic Type R-t, megannyi pozitív, várakozásainkat is felülmúló visszajelzést kaptunk a világ különböző tájairól, de volt még egy küldetésünk, nevezetesen megszerezni a leggyorsabb elsőkerék-hajtású autó címét a Nürburgringen.

Hat évvel az előző generáció után sok-sok szenvedélyes munkának köszönhetően új dimenzióba léptünk. Reméljük, hogy a jelenlegi és a jövőbeni Civic Type R-tulajdonosoknak egyaránt a maximumot nyújtja a modell. Azt szeretnénk, hogy igazán szeressék és élvezzék autójukat – tette hozzá.


[1]2019 előtt a méréshez használt rajt és a célvonal eltért egymástól, 200 méter különbséggel