Bemutatjuk a Honda 0 Saloon és 0 SUV modelleket

A Honda 0 SALOON és a Honda 0 SUV a 2025-ös CES-en debütált
– a Honda szabadalmaztatott „ASIMO OS” jármű operációs rendszerével felszerelve
Összefoglalás
- Honda megtartotta a Honda 0 sorozat két prototípusának, a Honda 0 Saloon és a Honda 0 SUV világpremierjét.
- A vállalat bemutatta saját fejlesztésű jármű-operációs rendszerét, az ASIMO OS-t, amelyet a Honda 0 sorozat modelljeibe építenek be.
- A Honda célja, hogy a világ első autógyártója legyen, amely minden vezetési helyzetben lehetővé teszi a teljesen automatizált vezetést, új lehetőségeket teremtve a mobilitásban.
- A Honda és a Renesas Electronics Corporation bejelentette, hogy megállapodást kötöttek egy nagy teljesítményű rendszerchip (SoC) közös fejlesztéséről a következő generációs Honda 0 sorozat modelljeihez.
Részletek
LAS VEGAS, Nevada, USA, 2025. január 7. – A Honda a CES 2025 kiállításon mutatta be két prototípusát – a Honda 0 Saloon és a Honda 0 SUV modelleket –, amelyek a 2026-tól világszerte forgalomba kerülő Honda 0 sorozat részét képezik. A vállalat bemutatta továbbá saját fejlesztésű jármű-operációs rendszerét, az ASIMO OS-t, amelyet globális elektromos járműsorozatában alkalmazni fog.
Honda 0 Saloon
A Honda továbbfejlesztette a CES 2024-en bemutatott koncepciómodellt, hogy felkészítse a Honda 0 Saloon prototípust a 2026-os piaci bevezetésre. A prototípus megtartja a koncepciómodell eredeti formatervezését, miközben alacsony magasságával és sportos megjelenésével különbözik a többi elektromos járműtől. Az utastér pedig a külső méretek alapján vártnál tágasabb lett.
A Honda 0 Saloon, a Honda 0 sorozat csúcsmodellje, az újonnan kifejlesztett, kizárólag elektromos járművekhez készült architektúrán alapul. A „Vékony, Könnyű és Intelligens” fejlesztési elv megtestesítésével számos új generációs technológiát alkalmaz.

A CES 2025 kiállításon a Honda különös figyelmet fordított a Honda 0 Saloon „intelligens” értékét növelő technológiákra és funkciókra. Ezek közé tartozik a megbízható 3. szintű automatizált vezetési technológia, amelyet a Honda elsőként alkalmazott a világon, valamint az „ultra személyre szabott optimalizáció”, amely az ASIMO OS révén minden egyes felhasználóra szabott mobilitási élményt nyújt.
A Honda 0 Saloon sorozatgyártású modelljét először Észak-Amerikában mutatják be 2026-ban, majd Japánban, Európában és más piacokon is forgalmazzák.

Honda 0 SUV
A CES 2024-en bemutatott Space-Hub koncepciómodell alapján a Honda most egy közepes méretű elektromos SUV prototípusát mutatta be. Ez lesz a Honda 0 sorozat első modellje. A „Vékony, Könnyű és Intelligens” megközelítés alkalmazásával az utastér még tágasabb lett, és egy nyitott, akadálymentes kilátást biztosító kabin jött létre, amely nagy rugalmasságot kínál.

A Honda 0 SUV a legmodernebb technológiák széles skáláját alkalmazza, beleértve a 3D giroszkópos érzékelőkön alapuló, nagy pontosságú helyzetbecslést és stabilizációs vezérlést. Ez a Honda robotikai fejlesztései során szerzett tapasztalatokból ered, és lehetővé teszi, hogy a jármű minden útviszonyhoz alkalmazkodjon a vezető igényei szerint.
A Honda 0 SUV sorozatgyártású változatát először Észak-Amerikában mutatják be 2026 első felében, majd Japánban, Európában és más piacokon is elérhető lesz.
ASIMO OS
A Honda 0 sorozat modelljeit a Honda saját fejlesztésű jármű-operációs rendszere, az ASIMO OS fogja vezérelni, amely a globális elektromos járműsorozat „intelligens” értékének központi technológiája lesz.
A Honda 1986-ban kezdett robotikai kutatásokat, és 2000-ben mutatta be az ASIMO humanoid robotot, amely képes volt önállóan járni. Az ASIMO világszerte elismert ikonja lett a robotikának. Bár az ASIMO fejlesztését lezárták, a Honda továbbfejlesztette azokat a technológiákat, amelyek lehetővé teszik a külső környezet felismerését és az önálló viselkedésvezérlést. Ezek az innovációk most a Honda 0 sorozat részeként új értéket adnak a szoftvervezérelt járműveknek (SDV).
Az ASIMO OS integráltan vezérli a jármű különböző elektronikus rendszereit, beleértve a fejlett vezetéstámogató rendszereket (AD/ADAS) és az infotainment rendszert (IVI). Az operációs rendszer lehetővé teszi az OTA (over-the-air) frissítéseket, így a jármű szoftverei folyamatosan fejlődnek a felhasználók igényei szerint.
Automatizált vezetési technológia
A Honda 2021-ben elsőként vezette be a világon a 3. szintű automatizált vezetést az új Honda Legend modellben, amely Honda SENSING Elite rendszerével képes volt a vezető szemét az útról levevő funkcióra és feltételes automatizált vezetésre bizonyos körülmények között.
A Honda célja, hogy a szemeket az útról levevő technológia széles körű elterjedése hozzájáruljon a közlekedési balesetek megszüntetéséhez. A Honda saját mesterséges intelligenciát fejlesztett, amely a Helm.ai felügyelet nélküli tanulási technológiáját és tapasztalt sofőrök viselkedési modelljeit ötvözi, hogy kevesebb adatból tanuljon hatékonyan.

A Honda 0 sorozat modelljei olyan rendszerrel lesznek felszerelve, amely folyamatosan bővíti az AD/ADAS rendszerek alkalmazási területét. Az első lépés a forgalmi dugókban elérhető szemeket az útról levevő technológia lesz, amelyet OTA frissítések révén további funkciókkal bővítenek.
A 3. szintű automatizált vezetés során az autó teljes mértékben átveszi a vezetési feladatokat, lehetővé téve a vezető számára, hogy útközben más tevékenységeket végezzen, például filmet nézzen vagy online értekezleten vegyen részt. A Honda célja, hogy az első autógyártó legyen, amely minden vezetési helyzetben lehetővé teszi a szemeket az útról levevő vezetést.
A Honda 0 sorozathoz fejlesztett rendszerchip (SoC)
A Honda és a Renesas együttműködésének célja egy nagy teljesítményű rendszerchip (SoC) fejlesztése a Honda 0 sorozathoz.
A következő generációs modellek egy központi elektronikai architektúrát alkalmaznak, amely több vezérlőegységet (ECU) egyetlen központi egységbe integrál. A Honda és a Renesas célja egy SoC kifejlesztése, amely iparágvezető, 2000 TOPS teljesítményt nyújt a mesterséges intelligencia számára.

