Az autók, amik azzá tették a Honda vállalatot, ami. Ikonikus Honda modellek a múltból és a Honda örökségre építkező következő generációk.

Az 1960-as évek
Tudta, hogy első autónk, a T360 egy tehergépkocsi volt? Az S500 névre keresztelt második ellenben egy igazi élvhajhász. Kétüléses, roadster karosszériáját 9500-as percenkénti főtengelyfordulatra is képes motor mozgatta, s akár 129 km/órával is hasíthatott. Tulajdonképpen ez a modell volt az S360 tanulmányautó sorozatgyártású változata, s olyan technikai csemegék tették naggyá, mint a független felfüggesztés vagy a dupla tengelyes vezérlési rendszer.
A Honda-hatás
Eleinte kicsik voltunk, de amint megjelentek első autóink, beindult a szekér: a T360-ból több mint 100 000 példányt adtunk el. Folytatásként jött a legendás N360, a típus, ami az igazi áttörést jelentette vállalatunknak. Hihetetlen kisugárzás jellemezte, maga volt a csoda, nem is meglepő, hogy kikövezte az utat a hetvenes évek csillagának, a Civicnek.
Az 1970-es évek
Felforgattuk a hetvenes éveket… A Honda hatalmasat villantott a hetvenes években. Bevezettük minden idők legsikeresebb Hondáját, a Civicet. Ez a mérnöki remekmű az egész világot lázba hozta, beleértve az Egyesült Államokat is, ahol alig bírtuk kapacitással, annyi volt a megrendelés. Persze nem volt nehéz tarolni, a sok benzinfaló dinoszaurusz őskövületnek tűnt a Civic mellett…
Slágertermék
Nem kevesebb, mint 46 évvel később már a 24 milliomodik eladott Civicnél tartunk és még mindig évi 700 ezren döntenek a típus mellett. A hetvenes évek sikerei egyértelműen jelezték, hogy egy nagyobb Hondára is volna kereslet, ezért megalkottuk az Accordot és 2+2 üléses, elegáns kupéváltozatát, a Prelude-öt. Az újoncok szintén nagyot ütöttek, és tulajdonképpen ez még csak a kezdet.
Az 1980-as évek és a VTEC
Nagy haj, nagy arc és nagy fordulatszám – a nyolcvanas években is zajlott ám az élet! A semmihez nem fogható Honda CRX 1.6i-16 apró, de annál fontosabb szenzáció volt – ebben mutatkozott be a VTEC motorvezérlési rendszer. Ma már a modern klasszikusok közé soroljuk. Közben persze folyamatosan fejlesztettünk. A Honda Civic Shuttle a világ egyik első egyterűjeként, pontosabban a személyszállítás mestereként írta be magát a köztudatba.
Legenda születik
Luxusmodellünk Legend néven gördült a színpadra, és játszi könnyedséggel csavarta el a vásárlók fejét. Az Egyesült Államokban nemcsak új típust, hanem új márkát vezettünk be – a Legend már Acura logóval került a szalonokba. Ez volt az első japán prémiummárka. Ráadásként terveztünk egy Hondát kifejezetten az európai családoknak, amit Concertóként árusítottunk. Annyira sikeres lett, hogy úgy határoztunk, az öreg kontinensre költöztetjük gyártását.
Az 1990-es évek nagyágyúi
Éveken át álmodoztunk róla, hogy milyen jó lenne építeni egy nagy teljesítményű szupersportkocsit. Az új évtizedben az álom valóssággá, pontosabban Honda NSX-szé vált. Az Ayrton Senna segítségével tervezett modell olyan jól sikerült, hogy a riválisok többségének azonnal tervezőasztalhoz kellett ülnie. Ettől persze nem szálltunk el, inkább készítettünk egy okos, kompakt autót a nagyobb tömegeknek. Ezt CR-V néven, a szabadidőautó-kategória megteremtőjeként ismeri a világ, s máig a legnagyobb példányszámban eladott SUV.
A Type R születése
A Type R születése
A teljesítményorientált modelleket tömörítő Type R család az 1990-es évek elején jelent meg választékunkban. Az R a racing, azaz a versenyzés szóra utal, s nem más az üzenete, mint hogy a Civic Type R és az Accord Type R is egy utcai versenyautó. A különleges duóhoz 1999-ben egy még különlegesebb szerkezet társult: a Honda S2000. A vállalat 50. születésnapjára alkotott roadster az egykori S500 értékeit mentette át a jelenkorba.

Az ezredforduló
A forradalmi Honda kisautók históriája egészen a hatvanas évekig nyúlik vissza. 2002-ben bebizonyítottuk, hogy az újító szellem továbbra is bennünk él és még mindig csodákra képes. A Jazz voltaképpen egy alsó-középkategóriás modell egy családi autó helykínálatával. Kimagasló szállítókapacitását többek között annak köszönheti, hogy üzemanyagtartályát az első ülések alá helyeztük, s rengeteg hely szabadult fel a hátsó sorban. Ide raktuk be az osztott, szabadon „hajtogatható” Mágikus Ülésrendszert, amivel mindig az adott helyzethez igazítható a belsőtér kialakítása. Autó még soha nem volt ennyire praktikus… Azoknak a vezetőknek, akiknek fontos a nagy beltér, de nem kívánnak lemondani a teljesítményről, a Honda Streamet szántuk. Koncepciójában a sportkupék és az egyterűek legnemesebb vonásai fonódnak össze.

2010-től napjainkig
Nemcsak újra feltaláltuk, hanem a hibridgyártás ékkövévé tettük az új NSX-et. Jelenlegi modellválasztékunk valódi hőse a 320 lóerős Civic Type R, a forró ferdehátúak királya. Mert cégalapítónk, Soichiro gyakorta mondogatta: „mindenkinek megvan a joga, hogy őrült álmai legyenek”.