Ikonikus Honda modellek

Ikonikus Honda modellek

Az autók, amik azzá tették a Honda vállalatot, ami. Ikonikus Honda modellek a múltból és a Honda örökségre építkező következő generációk.

Honda S500 sportkocsi
A csodaszép Honda S500 sportkocsi egy lényegre törő ember álma volt, és azonnal felhelyezett minket az autógyártók világtérképére.

Az 1960-as évek

Tudta, hogy első autónk, a T360 egy tehergépkocsi volt? Az S500 névre keresztelt második ellenben egy igazi élvhajhász. Kétüléses, roadster karosszériáját 9500-as percenkénti főtengelyfordulatra is képes motor mozgatta, s akár 129 km/órával is hasíthatott. Tulajdonképpen ez a modell volt az S360 tanulmányautó sorozatgyártású változata, s olyan technikai csemegék tették naggyá, mint a független felfüggesztés vagy a dupla tengelyes vezérlési rendszer.

Honda T360
Honda T360

A Honda-hatás

Eleinte kicsik voltunk, de amint megjelentek első autóink, beindult a szekér: a T360-ból több mint 100 000 példányt adtunk el. Folytatásként jött a legendás N360, a típus, ami az igazi áttörést jelentette vállalatunknak. Hihetetlen kisugárzás jellemezte, maga volt a csoda, nem is meglepő, hogy kikövezte az utat a hetvenes évek csillagának, a Civicnek.

Honda Civic a 70-es évekből
Az ős-Civic briliáns koncepciót testesített meg és a legjobbkor érkezett.

Az 1970-es évek

Felforgattuk a hetvenes éveket… A Honda hatalmasat villantott a hetvenes években. Bevezettük minden idők legsikeresebb Hondáját, a Civicet. Ez a mérnöki remekmű az egész világot lázba hozta, beleértve az Egyesült Államokat is, ahol alig bírtuk kapacitással, annyi volt a megrendelés. Persze nem volt nehéz tarolni, a sok benzinfaló dinoszaurusz őskövületnek tűnt a Civic mellett…

Az első Honda Accord
A Civic után gyorsan bemutattuk az Accordot, egy másik jól időzített modellt, ami máig velünk van.

Slágertermék

Nem kevesebb, mint 46 évvel később már a 24 milliomodik eladott Civicnél tartunk és még mindig évi 700 ezren döntenek a típus mellett. A hetvenes évek sikerei egyértelműen jelezték, hogy egy nagyobb Hondára is volna kereslet, ezért megalkottuk az Accordot és 2+2 üléses, elegáns kupéváltozatát, a Prelude-öt. Az újoncok szintén nagyot ütöttek, és tulajdonképpen ez még csak a kezdet.

VTEC technológia
VTEC technológia

Az 1980-as évek és a VTEC

Nagy haj, nagy arc és nagy fordulatszám – a nyolcvanas években is zajlott ám az élet! A semmihez nem fogható Honda CRX 1.6i-16 apró, de annál fontosabb szenzáció volt – ebben mutatkozott be a VTEC motorvezérlési rendszer. Ma már a modern klasszikusok közé soroljuk. Közben persze folyamatosan fejlesztettünk. A Honda Civic Shuttle a világ egyik első egyterűjeként, pontosabban a személyszállítás mestereként írta be magát a köztudatba.

Honda Legend Coupe
Honda Legend Coupe

Legenda születik

Luxusmodellünk Legend néven gördült a színpadra, és játszi könnyedséggel csavarta el a vásárlók fejét. Az Egyesült Államokban nemcsak új típust, hanem új márkát vezettünk be – a Legend már Acura logóval került a szalonokba. Ez volt az első japán prémiummárka. Ráadásként terveztünk egy Hondát kifejezetten az európai családoknak, amit Concertóként árusítottunk. Annyira sikeres lett, hogy úgy határoztunk, az öreg kontinensre költöztetjük gyártását.

Honda NSX
Első szupersportkocsink, a Honda NSX örökre megváltoztatta a nagy teljesítményű autók világát.

Az 1990-es évek nagyágyúi

Éveken át álmodoztunk róla, hogy milyen jó lenne építeni egy nagy teljesítményű szupersportkocsit. Az új évtizedben az álom valóssággá, pontosabban Honda NSX-szé vált. Az Ayrton Senna segítségével tervezett modell olyan jól sikerült, hogy a riválisok többségének azonnal tervezőasztalhoz kellett ülnie. Ettől persze nem szálltunk el, inkább készítettünk egy okos, kompakt autót a nagyobb tömegeknek. Ezt CR-V néven, a szabadidőautó-kategória megteremtőjeként ismeri a világ, s máig a legnagyobb példányszámban eladott SUV.

Honda Civic Type R 2017
Honda Civic Type R 2017

A Type R születése

A Type R születése

A teljesítményorientált modelleket tömörítő Type R család az 1990-es évek elején jelent meg választékunkban. Az R a racing, azaz a versenyzés szóra utal, s nem más az üzenete, mint hogy a Civic Type R és az Accord Type R is egy utcai versenyautó. A különleges duóhoz 1999-ben egy még különlegesebb szerkezet társult: a Honda S2000. A vállalat 50. születésnapjára alkotott roadster az egykori S500 értékeit mentette át a jelenkorba.

Honda Jazz belső tér
Ki mondta, hogy egy kisautó utasterének feltétlenül kicsinek kell lennie? A Jazzhez fejlesztett, speciális hátsó üléssor a variálhatóság és a helykínálat oly magas fokára emeli a modellt, hogy a Mágikus Ülésrendszer nevet adtuk neki.

Az ezredforduló

A forradalmi Honda kisautók históriája egészen a hatvanas évekig nyúlik vissza. 2002-ben bebizonyítottuk, hogy az újító szellem továbbra is bennünk él és még mindig csodákra képes. A Jazz voltaképpen egy alsó-középkategóriás modell egy családi autó helykínálatával. Kimagasló szállítókapacitását többek között annak köszönheti, hogy üzemanyagtartályát az első ülések alá helyeztük, s rengeteg hely szabadult fel a hátsó sorban. Ide raktuk be az osztott, szabadon „hajtogatható” Mágikus Ülésrendszert, amivel mindig az adott helyzethez igazítható a belsőtér kialakítása. Autó még soha nem volt ennyire praktikus… Azoknak a vezetőknek, akiknek fontos a nagy beltér, de nem kívánnak lemondani a teljesítményről, a Honda Streamet szántuk. Koncepciójában a sportkupék és az egyterűek legnemesebb vonásai fonódnak össze.

Honda NSX
A legújabb NSX olyan, mint a legrégebbi – újraírja a műfaj szabályait. Kirobbanó teljesítményénél csak a zéróemissziós üzemmód meghökkentőbb.

2010-től napjainkig

Nemcsak újra feltaláltuk, hanem a hibridgyártás ékkövévé tettük az új NSX-et. Jelenlegi modellválasztékunk valódi hőse a 320 lóerős Civic Type R, a forró ferdehátúak királya. Mert cégalapítónk, Soichiro gyakorta mondogatta: „mindenkinek megvan a joga, hogy őrült álmai legyenek”.