Honda Insight

Honda Insight

Korábbi modelleket bemutató sorozatunkban a 2009-es Insight cikk következik az alábbiakban az akkori AE Magazinból.

Honda Insight 2009
Honda Insight 2009

2009 – A Honda büszkén rántotta le a leplet az Insight-koncepcióról a Párizsi Autókiállításon, amely a árka kínálatában egy olyan modell érkezését jelzi, amelyet eleve hibridnek terveztek. Az Insight-tanulmány a Honda hibridstratégiájának új fejezetét nyitja meg, némi képet adva arról a három új hibridautóról, amelyek a következő négy évben jelennek meg a piacon.

Az Insight-tanulmány egy olyan praktikus és rugalmasan alakítható családi autó képét tárja elénk, amely bőséges teret biztosít az utasok és csomagjaik számára, ugyanakkor pedig alacsony a károsanyag- kibocsátása és gazdaságosan üzemeltethető. Az Insight-tanulmány legfontosabb feladata bebizonyítani, hogy a hibridautók is kerülhetnek annyiba, amennyit a legtöbb ember hajlandó megfizetni. Stratégiájához híven a Honda szeretné egyre népszerűbbé tenni a kedvezőbb emissziójú autókat, mert ezáltal jelentősen csökkenthető lenne a teljes CO2 -kibocsátás. Az Insight-tanulmányban összesítettük az elmúlt 20 év hibridfejlesztéseinek minden eredményét, valamint több mint 35 év tapasztalatát a kis károsanyag-kibocsátású benzinmotorok gyártása terén – ez 1972-ben kezdődött, a CVCC erőforrás megalkotásával. A Honda régóta hangoztatja, hogy a hibridautók jelenthetik a hidat a jövő hidrogén hajtóanyagú járművei felé. Az Insight-tanulmány formájában felfedezhetőek a hajtóanyagcellás FCX Clarity vonásai, melyek nem csak a vizuális hasonlóságot teremtik meg, hanem a hatékony üzemeltetés alappillérei is. A 2009-ben bemutatott tanulmány közel azonos formában jelent meg 2009-ben a Honda márkakereskedésekben.
Az Insight lehetőséget teremt majd sokak számára, hogy környezetbarát hibridautóval közlekedhessenek, megfizethető áron. Ezt úgy érte el a Honda, hogy már az Insight tervezésekor törekedtek a költségek alacsonyan tartásán.

A teljesen új padlólemezt kifejezetten a hibrid rendszer igényeinek figyelembevételével tervezték. Az akkumulátorok és az Integrált Motorsegítő (IMA) Rendszer elemeit a padló alá helyezték. Ezáltal az ötajtós, ferde hátú karosszéria öt felnőtt számára kínál teljes értékű ülőhelyet, és a csomagtér nagysága is megfelel az elvárásoknak. A padlóba helyezett akkumulátorok az autó súlypontját is az ideálishoz közelítik. Az átgondolt költségcsökkentési lépések nem jelentik a minőség csökkenését. Az Insight kívül és belül is megfelel a Honda legmagasabb követelményeinek. A hatékony üzemelést szolgáló technológiák – amik kiterjednek az autó működésére és a vezetőt is segítik a hatékonyabb energiafelhasználásban – együttesen képesek arra, hogy az Insight a mindennapok során valóban környezetbarát és alacsony hajtóanyagfogyasztású jármű legyen. A Honda Insight az első része a márka hibridstratégiájának. A közeljövőben a CR-Z tanulmányautó sorozatgyártású változata, valamint a hibridtechnológiával üzemelő Jazz is színre lép, és hozzájárul ahhoz, hogy a lehető legtöbb ember számára legyen elérhető a környezetkímélő és gazdaságos technológia.

A Honda az új Insight-modellben bevezeti a Környezettudatos Vezetést Támogató Rendszert, amely segít az autóvezetőknek, hogy gazdaságosabban közlekedhessenek a mindennapokban.

Ez lesz a világ első olyan rendszere, amely három különböző funkciót egyesít majd a hajtóanyag-felhasználás hatékonysága érdekében: az ECON Üzemmód a motort, a váltót és a hajtáslánc egyéb elemeit ellenőrzi, hogy még gazdaságosabban működjenek; a vezetőt segítő funkció a sebességmérő színét változtatva támogatja a vezetőt a takarékos autózásban; az értékelés funkció pedig egyszerre ad pillanatnyi és hosszú távú visszajelzést a vezetési technikáról, minden egyes utazás során. A Honda azért fejlesztette ki a Környezettudatos Vezetést Támogató Rendszert, hogy segítséget nyújtson vásárlói számára a még gazdaságosabb közlekedéshez a mindennapi használat során. Az értékelő funkció virágszimbólumokat felhasználva, összesített, hosszú távú visszajelzést ad; a falevelek száma folyamatosan növekszik, ahogyan a vezető beletanul a gazdaságos autóvezetésbe, és kialakítja azt a sima vezetési stílust, amelynek révén hatékonyabban használja fel a hajtóanyagot. Az értékelő funkció vizuális jellege megkönnyíti és élvezetesebbé teszi a vezető számára, hogy az idők során egyre hatékonyabban vezessen.

Környezettudatos Vezetést Támogató Rendszer

A Környezettudatos Vezetést Támogató Rendszer legfontosabb tulajdonságai

  1. Az ECON Üzemmód összehangoltan vezérli a CVT-váltót és a motort, segítve ezzel a hajtóanyag-megtakarítást. Amint a vezető megnyomja az ECON feliratú gombot, a rendszer működésbe lép, és a gazdaságosabb működés érdekében összehangoltan vezérli a fokozatmentes CVT-váltót és a motort. Emellett az ECON Üzemmód automatikusan energiatakarékos módon vezérli a klímaberendezést is, meghosszabbítja az üresjárati kikapcsolások időtartamát, illetve növeli a lassítások során visszanyerhető energia mennyiségét, hogy még gazdaságosabbá tegye a vezetést.
  2. Vezetés funkció
    Vezetőt segítő funkció valós idejű segítséget nyújt a gazdaságos közlekedéshez Annak érdekében, hogy a vezető egyre tudatosabban spóroljon a hajtóanyaggal, a sebességmérő háttérszíne tájékoztatja a vezetőt a pillanatnyi vezetési kondíciókról. A háttér zöld színű, ha az autó takarékosan halad; kékeszöld, ha az enyhe gyorsítások és lassítások révén a vezetés viszonylag gazdaságos; és kék, ha a jármű jelentős mennyiségű hajtóanyagot fogyaszt az erőteljes gyorsítás vagy lassítás miatt. A kijelző révén a vezető mindig pontos képet kap a pillanatnyi hajtóanyag-fogyasztásról, igyekszik majd minél tovább zöld színben tartani a képernyőt, mivel folyamatos ösztönözést érez, hogy takarékosan vezessen. A kijelző abban a tekintetben is világújdonság, hogy a gazdaságos vezetés érdekében nem csupán a gyorsítások, hanem a fékezések módját is értékeli.
  3. Értékelés funkció
    Az Értékelés funkció célja, hogy minél takarékosabb vezetésre biztasson, s arra ösztönözze a vezetőt, hogy autóvezetési stílusával minél inkább kímélje a környezetet Az Értékelés funkció a multi-információs kijelzőn jelenik meg, amely a műszerfal közepén látható. A Környezettudatos Vezetést Támogató Rendszernek ez az eleme virág-szimbólumokkal „pontozza”, ha az autós takarékosan vezet. A gyújtáskapcsoló „On” állása mellett a kijelzőn a pillanatnyi vezetési teljesítményt értékelő pontszám látható. A gyújtás levételekor a felső sorban látható „virágok” száma révén értékelhető az éppen befejezett utazás, míg a kijelző alján húzódó vízszintes sáv egy „összesített pontszámot” jelez, ami az autó egész addigi élettartamára vetítve értékeli a takarékos üzemet. A multi-információs kijelzőn a vezető az elmúlt három út megtakarítási adatait is megnézheti, s ugyancsak megjelenítheti a pillanatnyi és az átlagos fogyasztásra vonatkozó statisztikákat is. A tavasszal bemutatkozó Insight modellben megjelenő technológia a világ első olyan berendezése lesz, amely valós időben és visszamenőleg is értékeli, hogyan befolyásolják a vezetési szokások a hajtóanyag-fogyasztást.

Széchenyi 2020