Honda Civic Type R EK9 1997

Honda Civic Type R EK9 1997

Az első Civic Type R a versenyzés iránti szenvedélyből született: Honda Civic Type R EK9 1997. “Nincs Honda versenyzés nélkül”- Soichiro Honda

Honda Civic Type R 1997 Ek9
Honda Civic Type R 1997 Ek9

Az első Civic Type R

A Civic Type R sorozat első ikonikus modellje 1997-ben került bemutatásra Japánban.

  • 1,6 literes, négyhengeres, DOHC VTEC
  • Maximális teljesítmény: 185 LE @ 8400 rpm
  • Maximális forgatónyomaték: 160 Nm @ 7500 rpm

Honda Civic Type R sorozatunkban bemutatjuk a Civic Type R modelleket a kezdetektől egészen a Civic Type R 2023 modellig.

Honda Civic Type R EK9 1997

A legelső Civic Type R modell ötsebességes manuális váltóval volt elérhető, amelynek önsúlya csupán 1070 kg volt.

A Civic EK9 (6. generáció) volt az első Civic, amely megkapta a Type R logót. A Honda célja az új széria bevezetésével az volt, hogy olyan R sorozat legyen, amely a mindennapokban és a versenypályán is használható. Az 1,6 literes B16B motor 185 lóerőt adott le az első kerekekre, miközben a jármű mindössze 1070 kilogrammot nyomott. A motor maximális teljesítményét 8400-as fordulatszámon adja le, és a Honda VTEC technológiájával van felszerelve, amely 5800-as fordulatszámtól működik.

A belső térben piros sportülésekkel, piros ajtókárpittal, titán váltógombbal és Momo kormánykerékkel teremtettek versenyhangulatot. Ezenkívül a súly csökkentése érdekében rengeteg hangtompítót távolítottak el. A Type R logókat visszatérően használták, például a középkonzolon, a padlószőnyegeken és az autó oldalán. Az első Civic Type R elején és hátulján pedig piros Honda logót használtak a széria megkülönböztetésére. Külső megkülönböztető jegyei az egyedi lökhárítók, a hátsó spoiler és a 15″ könnyűfém kerekek voltak.

1997 augusztusában mutatták be az első Civic Type R-t, amely 3 színben volt kapható: fekete, ezüst és a híres Championship White színben. 1998 szeptemberében ráncfelvarrás történt, amelynek során az első lökhárító és a sárvédő, valamint a hátsó lámpák kissé megváltoztak. A belső térben a rádió 1-DIN-ről 2-DIN-re változott, és a klímaberendezés panelje is kicserélődött.

Egy keményebb változat is elérhető volt, amelyből légkondicionálót, a rádiót és a szervokormányt eltávolították, így a jármű kb. 30 kilogrammal könnyebb lett.

1999 végén a normál Type R egy fényűzőbb változata is elérhetővé vált, amely Type R ・X・ néven volt elérhető. Ez automata légkondicionálóval, elektromosan állítható tükrökkel, fejlettebb rádióval, CD-lejátszóval és alumínium pedálokkal rendelkezett. A súlya kissé megnőtt, 1090 kilogrammra. A Civic Type R 1st gen gyártása 2000 szeptemberéig tartott.