2023-ban érkeznek az elektromos üzemmódra is képes új Honda modellek. Az első új SUV prototípusa az e:Ny1. Három új Honda modell 2023-ban, amelyek tovább öregbítik majd a Honda hírnevét.
A Honda 2022-ben teljesíti az “electric vision”-ban megfogalmazott céljait, majd 2023-ban bemutat további három új modellt, melyek elektromos üzemmódra is képesek lesznek.
Három új Honda modell 2023-ban
2023-ban tovább bővül a Honda tisztán elektromos és a hibrid személygépjárművek választéka, ezáltal az utóbbi évek legszélesebb Honda modellkínálatából választhatnak az ügyfelek. Hogy ez pontosan mit is jelent? A tervek szerint három Honda szabadidő-autót mutatnak be: az egyik teljesen elektromos és a kisautók mezőnyét (B szegmens) erősíti, a másik teljes értékű hibridrendszerrel és a kompaktok között (C szegmens) indul harcba a vásárlók kegyeiért, a harmadik pedig nem más, mint a vadonatúj CR-V, amit Európában először öntöltő hibrid, majd plug-in hibrid kivitelben dob piacra a gyártó.
A kis elektromos SUV prototípusa e:Ny1 néven mutatkozik be, és a Honda jövőbeni modellválasztékának középpontjában áll majd. Az autó a dinamika, technológia és formaterv különleges ötvözetét hordozza magában, amely igencsak jellemző a japán vállalatra, így remek választás lehet azon családok számára, amelyek hagyományosról elektromos autóra váltanának.
Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „Az Electirc Vision beteljesülése jelentős pillanat a Honda számára Európában. Ennek ellenére nem ülhetünk a babérjainkon. Átfogó tervünk van kínálatunk bővítésére, melynek legfőbb motívuma, hogy rendkívül fejlett akkumulátoros, illetve hibrid modellekkel szolgáljuk ki vásárlóinkat a roppant népszerű kis- és középkategóriában. Az új modellekről 2023-ban hullhat le a lepel, s miként az a Honda következő generációs elektromos járműveiről általánosságban is elmondható, teljesítmény, kényelem, vezetési élmény és használhatóság terén egyaránt a legmagasabb színvonalat képviselik majd.”
Újítások az energiagazdálkodásban
Az elektromos járművek európai kínálatának 2023-as bővítése mellett az energiagazdálkodási üzletág fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektetnek a Honda szakemberei. Legfőbb céljuk a fenntartható, zéró emissziós társadalom megvalósítása, méghozzá az elektromos mobilitási eszközök és a környezetbarát energiaszolgáltatások összekapcsolásával. Ennek érdekében a Honda igyekszik elősegíteni az elektromos járművek otthoni töltését, valamint a városi töltési megoldások és a kereskedelmi energiaszolgáltatások elterjedését.
Svájcban nem kevesebb, mint 50 darab Honda e modellt és 35 darab Honda Power Manager töltőt bocsátott a Honda a Mobilty autómegosztó szolgáltatás rendelkezésére a V2X Suisse névre keresztelt konzorcium részeseként. A Honda e-k nemcsak egyszerű flottaautók lesznek, hanem afféle próbamodellek is, melyek megismertetik a fogyasztókat a kétirányú töltés előnyeivel. Ennek lényege, hogy a kocsi akkumulátorcsomagja képes áramot visszatáplálni a közműhálózatba, amennyiben energiaszükséglet mutatkozik és a jármű nincs használatban.
Ugyancsak fényes jövőnek néz elébe a Honda másik projektje, az e:PROGRESS fantázianéven ismert, intelligens töltési szolgáltatás. Az Egyesült Királyság piacán már sikeresen bevezetett rendszer a megújuló energiaforrásból származó áram maximalizálásával segíti az elektromosautó-tulajdonosokat költségeik csökkentésében.
Németországban a Vattenfall energiacéggel közösen értékesíti intelligens EV-töltőjét, a Honda Power Charger S+ (4G) berendezést a Honda. Akárcsak az e:PROGRESS, ez is azt a célt szolgálja, hogy megvalósuljon a fenntartható, zéróemissziós társadalom, méghozzá az elektromos mobilitási eszközök és a környezetbarát energiaszolgáltatások összekapcsolásával, valamint a megújuló energiaforrások kiaknázásával.
A Honda elektromos átállása új lendületet vesz
Az elektrifikáció következő fejezeteként a Honda kihasználja többirányú és -szintű stratégiáját, hiszen legfőbb célkitűzése, hogy a Honda-termékek gyártása és használata, valamint a Honda tevékenysége egyaránt karbonsemleges legyen. A vállalat igencsak sokat invesztál nullemissziós technológiák kidolgozására, így szilárdtest-akkumulátorok, cserélhető akkumulátorrendszerek, karbonsemleges üzemanyagok és hidrogéncellák fejlesztésére.
Az üzleti terv eredményeit idővel minden főbb piac megtapasztalhatja, beleértve az európai térséget is, ahol az elektromos (EV), illetve üzemanyagcellás (FCV) járművek aránya 40 %-ra nőhet 2030-ig és 80%-ra 2035-ig. A tervek szerint a vállalat 2040-ben fejezi be a belső égésű motorral felszerelt járművek gyártását és globális forgalmazását.
Addig is újabb és újabb területeken tör előre a Honda, hogy egyre fejlettebb technológiákkal és eszközökkel szolgálja az emberiséget. Kihasználva a HondaJet, valamint a Formula-1 versenysorozatban és az elektromos autók kidolgozása során szerzett tapasztalatokat, a Honda elektromos légi járművet (eVTOL) fejleszt, ami a városok közötti közlekedés ideális eszköze lehet, mivel képes függőlegesen fel- és leszállni.
A robotika terén a mesterséges intelligencián alapuló, sokujjas, 2024-ben érkező Honda Avatar Robot jelent majd újdonságot, ami az ASIMO által kitaposott ösvényen halad tovább, és 2030-ban kezdődhet meg forgalmazása.
A Honda tervei nem korlátozódnak a Földre, hiszen az űrkutatásban szintén jelentős szerepet vállal a cég. Ezt bizonyítja, hogy a Japán Űrügynökséggel együttműködve üzemanyagcellás létfenntartó rendszert fejleszt, ami a Holdon állna szolgálatba.