A HONDA és a V2X tanulmányozza a kétirányú töltés lehetőségeit

A HONDA és a V2X tanulmányozza a kétirányú töltés lehetőségeit

7 Svájci vállalat vizsgálja a kétirányú töltés lehetőségeit.

Honda és a V2X
[lists style=”style1″ line=”1″]
  • A V2X Suisse konzorcium azt vizsgálja, hogy az EV-k hogyan segíthetnek az energiakereslet és -ellátás egyensúlyában
  • 50 Honda e elektromos jármű csatlakozik az autómegosztó szolgáltatáshoz egy úttörő kísérlet során Svájcban
  • A Honda Power Manager kétirányú töltési technológia segítségével az EV-kből származó energiát visszatáplálják a hálózatba.
[/lists]

Az energiagazdálkodási üzletágba való következő lépés részeként a Honda a V2X Suisse konzorciummal együttműködve demonstrálja az elektromos járművek (EV-k) és a kétirányú töltési technológia létfontosságú szerepét az energiagazdálkodás jövőjében.

A Honda 50 Honda e elektromos járművet szállít a svájci autómegosztó szolgáltatónak, a Mobilitynek. A Honda e járműveket egy úttörő kísérlet keretében egy autómegosztó flotta részeként fogják használni, amely a Honda e kétirányú töltési funkcióját használja a hálózatba történő energia-visszatáplálásra, amikor a járművek nem a megosztás céljából vannak használatban. A kétirányú töltés lehetővé tételéhez a Honda 35 darab Honda Power Manager egységet is biztosít. Ezek biztosítják a Mobility számára a járműtől a hálózatba (V2G) történő energia-visszanyerési képességet Svájc különböző városi és külvárosi helyszínein.

A V2X Suisse kísérlet a világon elsőként alkalmazza tömegesen a COMBO-CCS (Combined Charging System) konfigurációt kétirányú funkcióval: jelenleg a Honda e az egyetlen olyan elektromos jármű az európai piacon, amely a CCS európai töltőrendszer számára alapfelszereltségként lehetővé teszi a töltést és a kisütést is, így a Honda e tökéletes jármű a flottához való csatlakozásra.

A Honda Power Manager egy kétirányú rendszer, amely az EV-ket összeköti az elektromos hálózattal, lehetővé téve az elektromos áram gyűjtését és elosztását a kettő között. Ez lehetővé teszi az energiakínálat és -kereslet intelligens kiegyensúlyozását, beleértve a megújuló források jobb kihasználását, és támogatja a hálózat stabilizálását.

Ebben a projektben összesen 50 Honda e egységet osztanak szét 40 állomáson Svájc-szerte. Egyetlen Honda e akár 20 kilowattnyi energiát is képes visszatáplálni a hálózatba, ha egy kétirányú töltőállomásra csatlakozik. Ez nemcsak a teljesítményt szabályozza, hogy a nagy kereslet idején stabilizálja a hálózatot, és minimalizálja az energiaelosztás szűk keresztmetszetét, hanem csökkenti a drága hálózatbővítések szükségességét is, amikor az EV-töltés iránti kereslet növekszik.

A sun2wheel konzorciumi tag által kifejlesztett felhő-felhő informatikai platform segítségével a Honda Power Manager egységek 15 perces ciklusokban képesek kezelni az egyes EV-k számára rendelkezésre álló energiát, hogy értékeljék és szabályozzák a villamosenergia-áramlást. A rendszer lehetővé teszi a Honda számára, hogy ellenőrizze a járműhasználat gyakorisága és a V2G-üzemeltetés közötti kapcsolatot, a V2G-üzemeltetés tényleges idejét és gyakoriságát, valamint azt, hogy ez hogyan hat az ügyfelek kényelmére.

A Honda célja, hogy a villamosított mobilitási termékek és az energiaszolgáltatások összekapcsolásával fenntartható, környezetkímélő társadalmat hozzon létre, miközben hozzájárul a „mobilitás szabadságához” és a „megújuló energiaforrások használatának kiterjesztéséhez”. Nemcsak az intelligens elektromos autó, hanem az olyan innovációk, mint a kétirányú Honda Power Manager töltőrendszer is egyre fontosabbá válnak egy jövőbeli szén-dioxid-semleges társadalomban, ahol mind az elektromos járművek, mind a megújuló energiaforrások használata mindennapossá válik.

A Honda számára a projekthez kapcsolódóan valós adatok adatgyűjtése és elemzése válik lehetővé, elemzéseket végezhet az autómegosztás és a V2G akkumulátoros energiaszolgáltatásokról, ami a Honda jövőbeli energiaszolgáltatásainak fejlesztését támogatja.

A projekt a gyakorlatban 2022 szeptemberétől indul és 2023 végéig tart, a konzorcium tagjai a Mobility, az EVTEC, a sun2wheel, a tiko, a Novatlantis és az ETH Zürich, a projektet pedig a Svájci Szövetségi Energiahivatal támogatja.

A projekttel a HONDA és a V2X tanulmányozza a kétirányú töltés lehetőségeit a gyakorlatban.