A Honda bemutatja a jövő villamosítására és üzleti átalakulására vonatkozó terveit

A Honda bemutatja a jövő villamosítására és üzleti átalakulására vonatkozó terveit

Honda elektrifikáció és üzleti modell tervek: a Honda bemutatja a jövő villamosítására és üzleti átalakulására vonatkozó terveit.

A Honda tervei a villamosításra és az üzleti folyamatok átalakítására

A japán gyártó tervei a villamosításra és az üzleti folyamatainak átalakítására

Részletesen bemutatjuk a Honda jövőbeli terveit a teljes elektrifikáció és a zéró környezeti hatás elérésére vonatkozóan.

A Honda villamosítási kezdeményezése

A vállalat arra törekszik, hogy olyan vállalat legyen, amely olyan “erőforrásként” szolgál, amely világszerte támogatja azokat az embereket, akik saját kezdeményezésük alapján próbálnak tenni valami előremutatót, és amely segít az embereknek kibontakoztatni saját lehetőségeiket. Ennek érdekében a Honda arra törekszik, hogy megvalósítsa “a mobilitás örömét és szabadságát” a “zéró környezeti lábnyomra” való törekvéssel.

Honda zéró környezeti hatás terv
Honda zéró környezeti hatás terv
Multidimenzionális megoldási terv a Honda zéró környezeti hatás elérésére
Multidimenzionális megoldási terv a Honda zéró környezetterhelés elérésére

A üzleti folyamatok megszilárdítása

Az elmúlt évek során a Honda különböző kezdeményezéseket folytatott a “meglévő üzletágak megszilárdítása” és az “új növekedés előkészítése” irányába, és ezek a kezdeményezések pozitív eredményeket mutatnak a termékek, az üzletágak és az új technológiák területén.

・A Honda autóipari üzletágának szerkezete folyamatosan javult. Mára a globális modellek felszereltségi és opciós szintű variációinak teljes száma a 2018-as érték kevesebb mint felére csökkent (Cél: 2025-re egyharmadára való csökkentés).

・A globális autógyártáshoz kapcsolódó költségeket illetően a Honda jó úton halad a 2018-ban regisztrált költségekhez képest a 10%-os csökkentési cél elérése felé.

A Honda továbbra is felgyorsítja az erőforrás-termelésre irányuló erőfeszítéseit a meglévő üzletágak megszilárdításával, és ezeket az erőforrásokat az elektrifikációba és az új növekedés előkészítésébe fekteti.

Egyedi, Honda megközelítés

A világ legnagyobb erőforrás-gyártójaként, amely évente mintegy 30 millió darab mobilitási terméket – többek között motorkerékpárokat, gépkocsikat, elektromos termékeket, hajómotorokat és repülőgépeket – értékesít, célunk, hogy 2050-ig megvalósítsuk a szén-dioxid-semlegességet minden termék és vállalati tevékenység esetében, amelyben a Honda részt vesz, törekedve arra, hogy a legkülönbözőbb termékek energiaforrásaiból származó szén-dioxid-kibocsátást megszüntessük. Ennek érdekében a Honda úgy véli, hogy sokoldalú és többdimenziós megközelítésre van szükség, nem pedig a motorok puszta akkumulátorokkal való helyettesítésére.

Beleértve a cserélhető akkumulátorok és a hidrogén hasznosítását, valamint az autók villamosítását, a Honda különféle megoldásokat kínál majd minden mobilitási termékéhez annak megfelelően, hogy ügyfelei hogyan használják a termékeket a különböző országokban és régiókban.

Ezen túlmenően a Honda az ezeket az elemeket összekötő, összekapcsolt platformmal a társadalom egészének kényelmét és hatékonyságát fogja növelni.

Szervezeti változások a villamosítási üzletág megerősítése érdekében

A múltban a Honda a szervezetét termékek szerint osztotta fel, nevezetesen motorkerékpár, autó és elektromos termékek szerint. Ettől a pénzügyi évtől kezdve azonban a Honda jövőbeni versenyképességének magjává váló technológiai területeket kivették a termékalapú szervezetekből, és az újonnan létrehozott Business Development Operations (Üzletfejlesztési műveletek) alá vonták össze. Ezek a fő területek a következők: villamosított termékek és szolgáltatások, akkumulátor, energia, mobil energiacsomag, hidrogén és szoftver/összekapcsolt technológiák, amelyek összekapcsolják az összes fő területet. Ezzel a változtatással a Honda felgyorsítja a reakcióidejét, és fokozza a Honda termékek közötti szinergiahatást.

Kezdeményezések a gépjárművek villamosítási üzletágára

Akkumulátor-beszerzési stratégia

Az elektromos autók korszakának legfontosabb kihívása az akkumulátorok globális beszerzése. A Honda két alapvető megközelítést alkalmaz az akkumulátor-beszerzési stratégiájára vonatkozóan.

1) Jelenleg:

A Honda a külső partnerekkel való együttműködés megerősítésével biztosítja a folyékony lítium-ion akkumulátorok stabil beszerzését az egyes régiókban.

Észak-Amerika: A Honda a GM-től fogja beszerezni az Ultium akkumulátorokat. Külön, a GM-en kívül a Honda vizsgálja egy vegyesvállalat létrehozásának lehetőségét az akkumulátorgyártásra.
Kína: A Honda tovább erősíti a CATL-lel való együttműködését.
Japán: A Honda az Envision AESC-től fogja beszerezni a mini-EV-khez szükséges akkumulátorokat.
2) A 2020-as évek második felétől:

A Honda tovább gyorsítja a következő generációs akkumulátorok független kutatását és fejlesztését. A jelenleg fejlesztés alatt álló, teljesen szilárdtest-akkumulátoraihoz a Honda úgy döntött, hogy mintegy 43 milliárd jen befektetéssel gyárat létesít, amelynek tervezett indítása 2024-ben várható. A Honda célja, hogy a következő generációs akkumulátorokat a 2020-as évek második felében piacra kerülő modellekben alkalmazza.

Új EV-k bemutatása

Az EV-modellek piaci bevezetésére vonatkozó konkrét tervek a következők.

1) Napjainktól a 2020-as évek második feléig:

A Honda az egyes régiók piaci jellemzőihez igazodó termékeket vezet be.

Észak-Amerika: 2024-ben a Honda két közép- és nagyméretű EV-modellt vezet be, amelyeket jelenleg a GM-mel közösen fejlesztenek. (Honda márka: vadonatúj Prologue SUV, Acura márka: egy EV SUV modell).
Kína: A Honda 2027-ig összesen 10 új EV-modellt vezet be.
Japán: 2024 elején a Honda először egy kereskedelmi célú mini-EV modellt mutat be az 1 millió jenes árkategóriában. Ezt követően a Honda tervezi a személyi használatra szánt mini-EV-k és EV SUV-k időben történő bevezetését.

Honda mini EV koncepció
Honda mini EV koncepció
Új Honda EV modellek
Új Honda EV modellek

A 2020-as évek második felétől:

Feltételezve, hogy ez lesz az EV-k népszerűsítésének ideje, a Honda elkezdi a globális szempontból legjobb EV-k bemutatását.

・ 2026-ban a Honda megkezdi a Honda e: Architecture-t, egy olyan EV-platformot, amely egyesíti a hardverplatformot és a szoftverplatformot.

・A GM-mel kötött szövetség révén a Honda 2027-ben tervezi a megfizethető árú EV-k bevezetését, amelyek ára és hatótávolsága a benzinüzemű járművekével versenyképes lesz.

E kezdeményezések révén a Honda 2030-ig összesen új 30 EV-modellt tervez bevezetni világszerte, a kereskedelmi célú mini-EV-ktől a zászlóshajó kategóriájú modellekig teljes kínálattal, melyből a Honda évi több mint 2 millió darabos gyártási volument tervez.

Honda e platform, az e-architecture
Honda e platform, az e-architecture
Honda elektromos modellek globális kínálata
Honda elektromos modellek globális kínálata

EV gyártás

Ami az EV-gyártást illeti, Kínában a Honda egy külön EV-gyárat tervez építeni Guangzhou-ban és Wuhanban. A Honda Észak-Amerikában is tervezi egy dedikált EV gyártósor létrehozását.

Honda kapcsolt technológiák erősítése
Honda kapcsolt technológiák erősítése

Az összekapcsolt / szoftveres technológiák területeinek megerősítése

A Honda arra törekszik, hogy ne csak az egyes termékeivel kínáljon nagyobb értéket, hanem amikor a különböző Honda termékek összekapcsolódnak, akkor a termékkörükön túlmutató hozzáadott értéket valósítanak meg.

Az ilyen összekapcsolhatóság elérésének kulcsa azok a technológiák és keretek, amelyekben a Honda “terminálokként” pozicionálja villamosított termékeit, és összekapcsolja az egyes termékekben tárolt energiát és információt a felhasználókkal és a társadalommal. Ezért a Honda a részegységeken átívelő, összekapcsolt platform létrehozásán fog dolgozni, amely új értéket teremt ügyfelei számára.

A villamosítási technológiák, köztük az akkumulátorok, valamint a szoftverek és az összekapcsolt technológiák területén a fejlesztési erőfeszítések felgyorsítása érdekében a Honda a fejlesztési képességek jelentős növelésére törekszik, ami magában foglalja a Hondán kívülről toborzott humánerőforrás megerősítését is.

Ezeken a területeken a Honda proaktívan törekszik az iparágak közötti együttműködésre és szövetségekre, valamint a startupokba történő befektetésekre.

A Honda üzleti folyamatok átalakulását támogató pénzügyi stratégiák

Miközben a Honda előrelépést tesz az elektrifikáció terén, a Honda át fogja helyezni a hangsúlyt az egyszeri hardverértékesítési üzletágról, és arra törekszik, hogy a hardver és a szoftver kombinálásával átalakítsa a Honda üzletágak portfólióját, hogy bővítse az ügyfelekkel való kapcsolatokat és az üzletágak körét. Az üzleti portfólió ilyen átalakításának megvalósítása érdekében a Honda erőfeszítéseket tesz meglévő üzletágainak megszilárdítására.

A jövedelemszerkezet javítása

A meglévő üzletágak megszilárdítására tett folyamatos erőfeszítések mellett a Honda minden irányból a költségek csökkentésére törekedett, miközben olyan problémák miatt nehéz üzleti környezettel kellett szembenéznie, mint a világjárvány és a félvezetőhiány. Törekvéseinek eredményeként az üzleti struktúra javult, és a Honda bízik abban, hogy folyamatos erőfeszítései lehetővé teszik a több mint 7%-os árbevétel-arányos megtérülés (ROS) megfelelő elérését, ami a Honda közép- és hosszú távú célja. Emellett a nettó készpénzállomány 1,9 billió jen volt (a 2021. december 31-én zárult harmadik negyedév végén), ami gazdaságilag továbbra is egészséges szintet jelent.

A következő 10 év forrásberuházásai és a külső finanszírozás felhasználása

A Honda mintegy 8 billió jent tervez a kutatás-fejlesztési kiadásokra. Az összes K+F terület közül a Honda körülbelül 5 trillió jent tervez befektetni a villamosítás és a szoftverek területén (kb. 3,5 trillió jen K+F kiadásokra és kb. 1,5 trillió jen beruházásokra).
Az új növekedés előkészítésére, beleértve az új technológiai területeket és az erőforrások körforgását, a Honda a következő 10 évben körülbelül 1 billió jent fog befektetni.
A Honda aktívan, évente 10 milliárd jen értékben fog befektetni a nagy potenciállal rendelkező, fejlett technológiákkal és üzleti modellekkel rendelkező startupokba, amelyek bővítik a Honda technológiáinak és vállalkozásainak körét.
A külső finanszírozási módszerek szükség szerinti igénybevételére irányuló politikája alapján a Honda idén márciusban 2,75 milliárd dollár értékben bocsátott ki zöld kötvényeket. Azáltal, hogy a zöld kötvényekből származó bevételt a zéró károsanyag-kibocsátású járművek, például az EV-k és FCV-k fejlesztésére és gyártására fordítja, a Honda tovább gyorsítja a nulla környezeti terhelésre törekvő társadalom megvalósítására irányuló kezdeményezéseit.

A Honda sportos öröksége

Miközben a Honda a szén-dioxid-semlegesség és az elektrifikáció felé vezető kihívásokat vállalja, mindig is szenvedélyesen igyekezett élményt nyújtani ügyfeleinek. A “vezetés öröme” a villamosítás korában is áthatja modelljeinket. A Honda globálisan két sport modellt, egy speciális és egy exkluzív modellt vezet be, amelyek a Honda univerzális sportos gondolkodásmódját és megkülönböztető jegyeit testesítik meg.

A Honda jövőbeli sport modelljei
A Honda jövőbeli sport modelljei